فاز نخست عملیات اجرایی فولاد رخ تربت حیدریه با اعتبار ۱۴۰۰ میلیارد تومان همراه با گشایش الی سی از سوی کشور اتریش سوم مردادماه همزمان با میلاد امام رضا علیه السلام آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۸۰۱۴
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ رییس صنعت و معدن تربت حیدریه در مراسم تودیع خود اظهار داشت: فاز نخست عملیات اجرایی فولاد رخ تربت حیدریه با گشایش الی سی از سوی کشور اتریش سوم مردادماه همزمان با میلاد امام رضا علیه السلام آغاز می‌شود.

محمد سلطانپور افزود: در گذشته تعهداتی مبنی بر تامین ۲/۵ میلیون تن گندله برای هریک از دو فولاد شرق کاوه و توسعه ملی داده شده که هدف آن تسریع در افتتاح کارخانه فولاد بوده، اما اکنون شاهد فروش دو فولاد هستیم.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه خریداران نسبت به ایجاد کارخانه اقدام کنند بسیار مطلوب است، اما اگراقدامی صورت نگیرد بایستی از رانت بوجود امده جلوگیری کرد که البته من به حسب وظیفه خود این مساله را به مراجع ذیصلاح گزارش داده ام.

رییس سابق صنعت و معدن تربت حیدریه بیان داشت: برخی‌ها نبود زیرساخت‌ها ازجمله کمبود آب را بهانه‌ای برای عدم تاسیس فولاد در تربت حیدریه می‌دانند و این در شرایطی است که در سبزوار و کویر یزد و نیشابور با اینکه با بحران آب بیشتر مواجه اند فولاد راه اندازی شده است.

سلطانپور اضافه کرد: بنده با توجه به سابقه فعالیتم در بخش کشاورزی و صنعت باید بگویم با مقدار آب مصرفی برای تولید ۳ کیلو گندم و یا ۱۰ کیلوخیار و هندوانه می‌توان یک تن فولاد تولیدکرد، ولی هم اکنون مساله کمبود آب تربت حیدریه بهانه‌ای برای فرار از تاسیس این صنعت اشتغالزا که هردو دست کم قادر به ایجاد شش هزار شغل در شهرستان می‌باشد شده است.

وی با اعلام خبر خوش شروع عملیات فاز نخست فولادرخ با اعتبار ۱۴۰۰ میلیارد تومان در سوم مردادماه تاکید کرد و افزود: فروش سهمیه گندله بدون احداث کارخانه درتربت حیدریه معادل همکاری با اختلاسگرانی همچون خاوری است که کلنگ احداث کارخانه رازدند وسهمیه گرفتند و رفتند و هیچ اقدامی نکردند.

رییس جدید صنعت ومعدن تبت حیدریه گفت: شرایط چند ماه آینده بسیار حساس است و ما در جنگ اقتصادی هستیم و طبیعتا صنعت در خط مقدم است، لذا ما با همکاری اصناف و صنعت گران شهرستان می‌توانیم بر مشکلات فایق آییم.

مهدی عباسپور عنوان داشت: باید در این حوزه خودمان با همیاری و همکاری نظرات کارشناسی ارائه بدهیم تا مسئولین بتوانند مشکلات شهرستان را حل کنن، من سعی خواهم کرد تا در دوران مدیریت به حواشی نپردازم والبته در مورد فولاد‌ها اطلاعاتی دارم که به درستی در آینده مطرح خواهم کرد.

در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات محمد سلطانپور بعنوان رییس سابق صنعت و معدن تربت حیدریه، مهدی عباسپور که پیش از این معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری بود بعنوان رییس جدید صنعت و معدن این شهرستان معرفی شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها