معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با بیان اینکه ارائه تسهیلات به شرکت‌های تولیدی اولویت‌بندی می‌شوند و ادامه دارد، گفت: در حال حاضر بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات با ما همکاری و تعامل داشته‌اند.
کد خبر: ۹۰۳۷۹۸۷
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد امامی‌امین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، با بیان اینکه ما در حال ارائه سبدی از تهسیلات به گروه‌های تولیدکنندگان هستیم گفت: پرداخت‌ها به شرکت‌های تولیدی اولویت‌بندی می‌شوند و به هر شرکت با توجه به نیازهایش تسهیلات ارائه می‌شود. 

وی در ادامه افزود: نوعی تسهیلات کم بهره وجود دارد که در اختیار حوزه تعاون روستایی با بهره 6 درصد قرار گرفته است؛ همچنین نوع دیگری از پرداخت‌ها به حوزه مشاغل خانگی اختصاص یافته که در این مورد نیز بهره به اندازه 6 درصد است. 

امامی امین اظهار داشت: نوعی تسهیلات دیگر در سامانه کارآ ارائه می‌شود که برای توسعه، نوسازی و احداث به کارفرمایان پرداخت می‌شود؛ نرخ بهره این تسهیلات از 14 تا 18 درصد در نظر گرفته شده است این پرداخت‌ها در تهران با نرخ 18 درصد پرداخت می‌شود و در شهرستان‌ها پرداخت با بهره‌ای از 14 تا 16 درصد ارائه می‌شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران افزود: استان تهران رتبه اول در پرداخت تسهیلات را کسب کرده است و روال‌ها برای پرداخت ادامه پیدا خواهند کرد. در حال حاضر بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات با ما همکاری انجام داده و تعامل داشته‌اند ولی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ضوابطی پیش روی دارند که مهمترین آن ارائه تضامین لازم از سوی دریافت کنندگان تسهیلات است. 

وی ادامه داد: اگر متقاضی مدارک لازم و ضمانت‌ها را به بانک ارائه دهد پرداخت انجام می‌شود و می‌توانند بدهی‌های خود را پرداخت کنند. 

امامی امین تصریح کرد: ما هر هفته در جلسات ستاد تسهیل امور شرکت‌های تولیدی را بررسی می‌کنیم و کارخانجاتی که مشکلاتی از قبیل بدهی‌های معوقه‌ای، مالیاتی و ... دارند با بیان مسائل شرکت خود به مسائل آنها رسیدگی می‌شود و در برخی موارد حتی بدهی‌های آنها بخشوده خواهد شد.

وی در پایان گفت: در جلسات ستاد تسهیل توافقی بین دریافت کننده تسهیلات و ارائه کننده آن انجام می‌شود که براساس مصوبه ستاد تسهیل پرداخت‌ها ارائه خواهند شد. 

ارسال نظرات