خبرهای داغ:
رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: اگر در همان روزهای سال ۹۳"طرح تعرفه حق فنی و خدمات حرفه داروسازان در داروخانه " ابلاغ شده بود؛ شرایط داروسازی در بحران قرار نمی‌گرفت زیرا تعرفه خدمات دارویی ضمان و مسئولیت داروساز در قبال خدمات دارویی است.
کد خبر: ۹۰۳۷۹۶۰
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر سید حمید خویی در مورد ابلاغ طرح و آیین نامه اجرایی وظایف و صلاحیت داروسازان شاغل در داروخانه که توسط وزیر بهداشت ابلاغ شد، اظهار داشت: این آیین نامه حدود 4 سال پیش در شورای عالی نظام پزشکی که بنده نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی بودم تصویب شد که زحمات زیادی نیز برای این موضوع انجام شده است.

رئیس انجمن داروسازان تهران افزود: این آیین نامه بعد از تکمیل در سال 93برای ابلاغ به وزیر بهداشت ارسال شد که متاسفانه ابلاغ نشد.

خویی ادامه داد: شاید در همان روزها "طرح تعرفه حق فنی و خدمات حرفه داروسازان در داروخانه " ابلاغ شده بود؛ شرایط داروسازی در بحران قرار نمی‌گرفت.

وی گفت: خلاء قانونی که خدمات دارویی داشت این بود که جایگاه و شرح وظایف داروساز تعریف و مشخص نبود که این آیین نامه در حقیقت شرح وظایف خدمات حرفه ای داروساز و تألیف قانونی شرح وظایف داروسازان بود و به بیان دیگر قانونی سازی شرح وظایف داروسازان؛ یعنی داروساز در داروخانه چه وظایفی دارد و به طور طبیعی وقتی شرح وظایف قانونی شود طرح موضوع و ادای " حق فنی " هم منطقی تر خواهد شد.

خویی خاطرنشان کرد: در قانون سال 1344 خدمات دارویی در حیطه خدمات پزشکی تعریف نشده بود و مورد غفلت واقع شده بود که در این آیین نامه جدید این موضوع به خوبی دیده شده ولی متأسفانه با تأخیر ابلاغ شده است.

وی درباره تعریف خدمات دارویی عنوان کرد: داروساز مانند هر مسئول فنی خدمات تشخیصی درمانی دارای مسئولیت فنی است و در قبال خدماتی که توسط داروساز انجام می‌شود پاسخگوست. خدمات دارویی جزئی از خدمات تشخیصی درمانی است و به موجب ضمان و مسئولیتی که داروساز در قبال خدمات دارویی دارد به همان نسبت هم از حد مسئولکیت فنی و تعرفه ای به نام " تعرفه خدمات دارویی " باید بهره مند شود و این یک منطق دوسویه مسئویت و پاسخگویی است و نمی‌شود هر زمان داروساز را در قبال خدمات پاسخگو و مسئول دانست ولی برای او حقی در برابر این مسئولیت تعریف نکرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها