خبرهای داغ:
مراسم هفتمین سالگرد شهدای اطلاعات عملیات سپاه استان قم، عصر جمعه ۲۹ تیرماه در حسینیه امام خامنه‌ای گزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۷۹۱۸
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم هفتمین سالگرد شهادت شهدای اطلاعات عملیات سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، با حضور جانشین فرماندهی و معاون هماهنگ کننده سپاه استان و جمع زیادی از پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین «سیدحسین مومنی» استاد حوزه و دانشگاه طی سخنانی در این مراسم با بیان آیات ۱۶۹ تا ۱۷۱ سوره مبارکه آل عمران اظهار کرد: شهادت مقامی است که به هر کسی نمی‌دهند و مقام معظم رهبری نیز هنگام شهادت شهید صیاد شیرازی اشاره فرمودند که حیف بود که این شهید عزیز در بستر بمیرد.
وی با ذکر این نکته که شهدای گمنام گنج‌هایی در زیر زمین هستند و هر دفعه سر بر می‌آورند و جامعه را دچار تحول و توجه می‌کنند، «زنده بودن» شهیدان را مورد توجه قرار داد و گفت: شهدا آبرومند و واسطه فیض به درگاه الهی و عند ربهم یرزقون هستند و حضور بر سر مزار‌های شهدا، باعث می‌شود نورانیتی از آن‌ها دل‌های زنگار گرفته ما را فرابگیرد.
استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه نباید ارزش‌های دفاع مقدس در رسانه‌ها دچار خدشه شود، یادآور شد: رزمندگان اسلام عارف بالله بودند و در کنار شوخی‌های معمول خود، تلاوت قرآن و اذکار معنوی و توسلات نیز داشتند با این حال، باید توجه داشت که فتح خرمشهر و دیگر فتوحات رزمندگان عزیز، با موسیقی پاپ و ... نبود بلکه با ذکر «یا زهرا» و «یا حسین» رزمندگان اسلام بود و لذا باید این ارزش‌ها به درستی به نسل جوان منتقل شود.
مومنی همچنین با ذکر این نکته که تبعیت از ولایت، نقطه مشترک وصیتنامه‌های شهدا و رزمندگان اسلام بود، خاطراتی را از ویژگی‌های معنوی معلمان شهید، مجید عسکری جمکرانی و علامرضا علی عسکری بازگو کرد.
شهید «عباس عاصمی» مسئول اطلاعات سپاه قم به همراه پنج تن دیگر از نیرو‌ها به نام‌های شهیدان سید عبدالحسین موسوی نژاد، مهدی خبیر، ولی الله صحرایی، علی اکبر جمراسی و محمود احمدی تبار که غالبا از کسانی بودند که سال‌ها با کمیته جستجوی مفقودین نیز سال‌ها همکاری داشتند، ۳۰ تیرماه سال ۱۳۹۰ مصادف با ماه شعبان، در ماموریت لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در حراست از مرز‌های شمالغرب کشور، هنگام درگیری با منافقان کوردل وابسته به گروه تروریستی پژاک بر اثر انفجار مین به شهادت رسیدند و از این رو نام این دلیرمردان سپاه اسلام با عنوان شهدای شعبانیه سپاه قم ثبت شد.
 
مراسم هفتمین سالگرد شهدای اطلاعات عملیات سپاه قم برگزار شدمراسم هفتمین سالگرد شهدای اطلاعات عملیات سپاه قم برگزار شد

ارسال نظرات