خبرهای داغ:
در دیدار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با استاندار قزوین تاکید شد:
در دیدارعبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین با دکتر برات قبادیان،معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تعامل دانشگاه و صنعت با هدف حل مشکلات اشتغالزایی و تقویت اشتغال تاکید شد.
کد خبر: ۹۰۳۷۸۰۷
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، عبدالمحمد زاهدی دراین دیدار بر ضرورت ارتباط بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد وگفت: پایه واساس صنعت، علم و دانش است و اگر علم وجود نداشته باشد صنعتی هم وجود نخواهد داشت.
استاندار قزوین در ادامه به وضعیت صنعت استان اشاره کرد و افزود: مشارکت در سرمایه گذاری واحدهای تولیدی از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از مشکلات موجود استان قزوین تامین منابع آب است و باید به دنبال حل این مشکل هم باشیم و از طرف دیگر توسعه و تقویت صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی از اولویت هایی است که باید جدی گرفته شود.
استانداردر ادامه به اهمیت پژوهش اشاره و تصریح کرد: بحث پژوهش در این زمینه بسیار لازم و ضروری است، بسیاری از واحدهای صنعتی در کشور به دلیل فرسوده بودن تجهزات و ماشین آلات با مشکل روبرو هستند که طبیعتا دانشگاه می تواند با انجام مطالعه و پژوهش در این زمینه کمک کند.
وی افزود: ارتباط صنعت و دانشگاه ضرورتا یک ارتباط علمی است و اگر دانشگاه های داخل کشور با صنعت ارتباط نداشته باشند نیازهای علمی، فناوری و تکنولوژی را باید از خارج وارد کنیم.
زاهدی اضافه کرد: این ارتباط اگر بدرستی برقرار شود دانشگاه با نیازهای صنعتی آشنا می شود و تولید علم می کند و بخش صنعت نیزنیازهای خود را به بخش دانشگاه منتقل کرده و از این طریق مشکلات را مرتفع می کند.
وی افزود: نمی توان از دانشگاه فقط توقع داشت دانشجو تربیت کند بدون اینکه نقشی در بازار کار داشته باشد بلکه باید مکانیزمی وجود داشته باشد که متناسب با بازار کار پیش برود.
استاندار بیان کرد: می بایست محیط های علمی بیش از گذشته با فضای صنعتی و اقتصادی کشور آشنا باشند و رشته های تحصیلی ، نحوه آموزش را به سمت بازار کار ببرند و بازار را تغذیه کنند.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور نیز در این دیدار گفت: دانشگاهیان و صنعتگران بایستی بیشتر با یکدیگر تعامل داشته باشند تا مشکلات برطرف شود.
"برات قبادیان" با اشاره به وجود آموزش‌های رسمی در آموزش و پرورش و دانشگاه در ادامه افزود: آموزش‌های غیر رسمی و کوتاه مدت برای ورود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به صنعت و در نهایت ایجاد اشتغال موثر هستند.
قبادیان ادامه داد: آموزش‌ها رابطه میان صنعت و دانشگاه را برقرار می‌کنند و در این راستا انتخاب آموزش دهندگان برتر برای آموزش دادن از اهمیت بسیاری برخوردار است.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: تاسیس واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی باید براساس مطالعه و تحقیق شکل گیرد تا منجر به تعطیلی واحدها نشود.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها