خبرهای داغ:
اداره غذا و داروی ایالات متحده روز جمعه اولین داروی برای درمان آبله یک بیماری مرگبار را که چهار دهه قبل از بین رفته است - در صورت استفاده از ویروس در یک حمله تروریستی تایید کرد.
کد خبر: ۹۰۳۷۷۸۷
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از اصفهان، به نقل از مدیکال پرس، ادره غذا و داروی ایالات متحده روز جمعه اولین  داروی برای درمان آبله یک بیماری مرگبار را که چهار دهه قبل از بین رفته  است - با رویکرد استفاده از ویروس در یک حمله تروریستی تایید کرد.

آبله، که بسیار مسری است، در سال 1980 پس از یک اقدام بزرگ واکسیناسیون در سراسر جهان ریشه کن شد.

اما افراد متولد شده از آن زمان واکسینه نشده اند و نمونه های کوچک ویروس مارپیچی برای اهداف تحقیق ذخیره شده است، و این امکان  وجود دارد که به عنوان یک سلاح بیولوژیکی مورد استفاده قرار گیرد.

SIGA

  فن آوران Maker SIGA  در نیویورک  تا کنون 2 میلیون از این دارو را تحویل داده که توسط دولت ذخیره می شود، فراهم  و بخشی از آن برای توسعه دارویی به نام TPOXX است.

برای آزمایش اثر دارو، میمون ها و خرگوش ها با یک ویروس مشابه آلوده شدند و سپس دارو مصرف می کردند. بیش از 90 درصد از آنها  جان سالم به در بردند. ایمنی آن در چند صد داوطلب سالم مورد آزمایش قرار گرفت که با ویروس آلوده نشده بودند.

آبله در قرن بیستم قبل از ریشه کن شدن حدود 300 میلیون نفر را در سراسر جهان کشته است. علائم  آن شامل تب، خستگی و زخم های پر از درد است. تا کنون، پزشکان تنها می توانستند مراقبت های حمایتی مانند مایعات IV و درمان تب و جداسازی بیماران انجام دهند. واکسیناسیون می تواند برای جلوگیری از عفونت استفاده شود، اما باید قبل از اینکه علائم ظاهر شود، باید ظرف پنج روز قبل از قرار گرفتن در معرض ویروس، آن را انجام دهند.

دکتر اسکات گوتلیب، رئیس اداره غذا و داروی ایالات متحده، در این بیانیه گفته است: "این درمان جدید ما را به گزینه دیگری اضافه می کند که باید همیشه به عنوان یک  سلاح بیولوژیک مورد استفاده قرار گیرد."

این دارو یک کپسول است که دو بار در روز به مدت 14 روز مصرف می شود.

SIGA واکسن ها و داروهای بیولوژیکی، شیمیایی، رادیولوژیکی و حملات هسته ای را توسعه می دهد. فیلیپ گومز، مدیر اجرایی شرکت فیلیپس اعلام کرده که این شرکت در حال توسعه یک نسخه چهارم است و در حال تحقیق در مورد فروش دارو به کشورهای دیگر است و آن را برای درمان دیگر بیماری های عفونی، از جمله پوکی استخوانکه میمون های آفریقایی می تواند به انسان انتقال دهند است. پوکی استخوان میمون می تواند در بین مردم گسترش یابد و میزان مرگ ومير حدود 15 درصد است.

ارسال نظرات