خبرهای داغ:
رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم مطرح کرد
رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: امسال برنامه ریزی کردیم که بتوانیم ۶۰ نفر حافظ کل قرآن را در طول یک سال تربیت کنیم.
کد خبر: ۹۰۳۷۷۷۷
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۵
برنامه ریزی برای تربیت ۶۰ حافظ کل قرآن کریم در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج ازقم، سید محمد صالح نژاد با اشاره به اجرای تربیت حافظ قرآن کریم به صورت مجازی اظهار کرد: اولویت سازمان اوقاف و امور خیریه در سال جاری اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم است، در این راستا یک مجموعه قرآنی در مزار امامزاده سید علی در سال گذشته هزار حافظ قرآن مجید به صورت مجازی تربیت کرد، افراد زیر پوشش این مجموعه به صورت میانگین در سال‌های گذشته هر سال پنج جزء حفظ کردند.

وی ادامه داد: کارشناس در طرح حفظ قرآن به صورت مجازی با فرد مخاطب تماس می‌گیرد و محفوظات او را تحویل می‌گیرد و به آن فرد برنامه می‌دهد، نیمی از شرکت کنندگان در طرح حفظ قرآن مجید به صورت مجازی در مزار امامزاده سید علی از شهر قم و نیمی دیگر ساکن شهر‌های دیگر کشور هستند.

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: امسال به دنبال این هستیم که تعداد افراد زیرپوشش طرح حفظ مجازی قرآن کریم در مجموعه قرآنی مزار امامزاده سید علی به دو هزار نفر برسد.

صالح نژاد با اشاره به اجرای طرح حفظ شبانه روزی قرآن کریم در استان قم اظهار کرد: این طرح در مزار امامزاده جمال راه اندازی و تبلیغات آن انجام شده است و ۱۱۰ نفر برای شرکت در طرح حفظ شبانه روزی در این مکان ثبت نام کردند، این افراد پس از کسب حد نصاب در دوره آموزشی، حفظ کل قرآن را در امامزاده جمال و امامزاده عبدالله روستای قلعه چم شروع می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۰ نفر توانستند که کل قرآن را در مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن با همکاری موسسه بیت الاحزان حفظ کنند و امسال برنامه ریزی کردیم که بتوانیم ۶۰ نفر حافظ کل قرآن را تربیت کنیم. این دوره ویژه برادران بین ۱۴ تا ۲۲ سال است و این افراد به مدت یک سال مرخصی تحصیلی می‌گیرند و در این یک سال به صورت شبانه روزی قرآن را حفظ می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها