مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم (ع) گفت: نظام اسلامی مروج کرامت انسانی و اسلامی در دنیا به شمار می رود.
کد خبر: ۹۰۳۷۷۶۵
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: فاصله بین ولادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و ولادت برادر بزرگوارش هشتمین کوکب سپهر امامت و ولایت حضرت امام رضا (علیه السلام) با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: این ایام فرصت بسیار مناسبی برای برپایی جشن و آیین های شادباش در سراسر ایران اسلامی است که مزین به بارگاه ملکوتی کریمه اهلبیت سلام الله علیها و امام رئوف علیه السلام می باشد.

وی، با اشاره به علت نامگذاری این ایام به عنوان دهه کرامت ادامه داد: کرامت به معنای بزرگواری می باشد و اصل کرامت از منظر اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام، ملاک دینداری انسان ها شناخته می شود.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی تصریح کرد: از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلام) روایت است که کرامت دوری از گناهان است، علاوه بر این مولای متقیان حضرت علی علیه السلام نیز می فرمایند: هر که برای خود کرامت قائل باشد، دنیا در نظرش خوار و کوچک می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، با استناد به روایات، اظهار کرد: اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام مصداق واقعی کریمان به شمار می روند و نظام اسلامی ما که نشأت گرفته از شرع مقدس و سیره نبوی، علوی و فاطمی است، مروج کرامت انسانی و اسلامی در دنیا به شمار می رود.

وی،با اشاره به کرامات بیشمار ائمه معصومین علیهم السلام، گفت: علاوه بر ائمه معصوم(علیه السلام)، بسیاری از افراد شیعه واقعی امامان ازجمله؛ کریمه اهلبیت سلام الله علیها نیز کراماتی را داشته اند و هم اکنون نیز بعد از رحلت و شهادت نیز دارند که نتیجه زهد و پرهیزکاری و تقوا و اخلاص آنان است.

این کارشناس مسایل دینی، ترویج سیره زندگی بزرگان دین و ائمه معصومین علیهم السلام را یکی از راه های اصلی برای هدایت جامعه بشری و رهنمون شدن به سوی سعادت و کمال عنوان کرد و گفت: ایام ولادت و شهادت از بهترین فرصت های برای تبیین سبک زندگی و مکارم اخلاق اسلامی است.

وی در پایان گفت: دهه کرامت، دهه تجلی نور امامت و ولایت در گستره ایران اسلامی است که مزین به بارگاه ملکوتی کریمه و کریم اهلبیت علیهم السلام است، که منشأ خیر و برکات بسیاری برای مردم ما هستند.

ارسال نظرات