مدیرعامل آبفای هرمزگان عنوان کرد:

تخصیص ۴۰۰ میلیارد ریال از سوی دفتر مقام معظم رهبری به طرح آبرسانی

مدیرعامل آبفای هرمزگان از تخصیص ۴۰۰ میلیارد ریال از سوی دفتر مقام معظم رهبری به طرح آبرسانی جگین - بشاگرد خبرداد.
کد خبر: ۹۰۳۷۷۱۶
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، به نقل از آب و فاضلاب شهری هرمزگان، مدیرعامل آبفای هرمزگان در این باره گفت: طرح آبرسانی جگین – بشاگرد با اعتبار هزینه شده ۴۹۸ میلیارد ریال و ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که با تخصیص اعتبار مورد نیاز از محل دفتر امور عمرانی مقام معظم رهبری، فاز اول این طرح طی یک سال آینده به بهره برداری می رسد.

امین قصمی افزود: طرح آبرسانی جگین –بشاگرد به عنوان یکی از بزرگترین طرح های آبرسانی استان بوده که با هدف تامین آب به میزان ۳.۵ میلیون متر مکعب در سال اجرایی شده است.

 وی گفت: حجم عملیاتی این طرح شامل؛ احداث تصفیه خانه آب به ظرفیت۱۵۰۰۰مترمکعب در شبانه روز، ۱۶۰ کیلومترخط انتقال آب،مخازن ذخیره به حجم ۲۰ هزار مترمکعب و سه واحد ایستگاه پمپاژ است.

مدیرعامل آبفای استان در ادامه گفت: اعتبار کل این طرح یک هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بوده و اعتبار مورد نیاز جهت بهره برداری و تکمیل آن ۱۴۰۰ میلیارد ریال است. همچنین اعتبار تخصیص داده شده این طرح در سال جاری ۸۰  میلیارد ریال بوده است.

به گفته وی؛ با اتمام این طرح ، آب شرب مورد نیاز شهرهای سردشت، گوهران و ۱۶۴ روستای مسیر طرح تامین خواهد شد.

قصمی گفت: طرح آبرسانی از سد جگین به بشاگرد برای افق سال ۱۴۱۵ برای جمعیت ۳۶ هزار نفر پیش بینی شده  است که با تامین اعتبار تخصیص یافته از سوی دفتر مقام معظم رهبری می توانیم طی ۱۲ ماه آینده با احداث دو واحد پکیج تصفیه خانه موقت تا اتمام تصفیه خانه تصفیه خانه اصلی شهر، آب شرب با کیفیتی را در اختیار مردم بشاگرد قرار دهیم.

شایان ذکر است؛ در این سفر مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی و تلفیقی وزارت نیرو و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، نمایندگان امور عمرانی دفتر مقام معظم رهبری را همراهی کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار