نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در آیین کلنگ زنی گندله سازی صبانور بیجار گفت: تا کنون ۱۵ درصد حقوق مالکانه معادن صبانور به یاسوکند تعلق نگرفته است.
کد خبر: ۹۰۳۷۶۶۷
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  حمدالله کریمی در آیین کلنگ زنی واحد گندله سازی یک میلیون تنی شهرستان بیجار با بیان اینکه شهرستان بیجار با ۶ هزار کیلومتر مربع مساحت یک پنجم مساحت کردستان را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: این شهرستان با داشتن نیروی انسانی متفکر و فرهیخته با معضلات جدی مانند بیکاری و نبود واحد‌های تولیدی بزرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

وی افزود: شهرستان بیجار با تولید سالیانه ۲۵۰ هزار تن گندم به انبار غله استان کردستان شهرت دارد که نیازمند توجه بیشتر مسئولان به قشر زحمت کش کشاورز است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: شهرستان بیجار با داشتن ظرفیت‌های قابل توجه در بخش‌های مختلف دارای مشکلات فراوانی است.

وی با تاکید بر اینکه مهاجرت مشکل اصلی این شهرستان است، گفت: تا کنون ۳۱۰ هزار سند ولادت در شهرستان بیجار صادر شده است که ۸۹ هزار نفر آن‌ها در شهرستان بیجار ساکن هستند.

کریمی با اشاره به فساد‌های اقتصادی در کشور، بیان داشت: برخی اقدامات شایسته مسئولان نظام نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت معادن صبانور در شهرستان بیجار اعلام کرد: مردم شهرستان بیجار از عملکرد صبانور به هیچ وجه رضایت ندارند.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۵ درصد حقوق مالکانه معادن این شهرستان به یاسوکند تعلق نگرفته است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: عدم افتتاح حساب و گردش مالی معادن در حسن آباد یاسوکند، مسائل آلاینده‌های زیست محیطی، تعرض از حدوده فعالیت از مهمترین مشکلات این معادن در بخش کرانی است.

کریمی با اشاره به فعالیت دفاتر معادن صبا نور در تران گفت: حتی یک نفر بومی در این دفاتر به کار گیری نشده اند.

وی تاکید کرد: برخی افراد سود جو با فروش مجوز معادن به دنبال سود جویی و فساد اقتصادی هستند و اگر نتوانیم به درستی ار کنیم ریشه انقلاب را می‌زنند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی خواستار شفاف سازی کلنگ زنی آهن اسفنجی برای روشن شدن اذهان مردم شهرستان بیجار از زبان دولت شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در حق منطقه کرانی ظلم شده است، اظهار داشت: باقی ماندن بازسازی ۱۷ کیلومتر جاده در حسن آباد یاسوکند بعد از گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب و مسکوت ماندن پروژه شیخ بشارت بعد از چندین بار تذکر و پیگیری از مشکلات عمده این منطقه است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات