مرکز مشاوره روانشناختی و خانه بازی کودکان بهزیستی آمل افتتاح شد

با حضور مدیرکل بهزیستی مازندران، مرکزمشاوره روانشناختی فرا روان، خانه بازی کودکان بی سرپرست ویک مجموعه خدماتی توسط مددجوی زیرپوشش اداره بهزیستی آمل افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۳۷۶۴۲
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نخستین مرکز بازپروری زنان آسیب دیده در مازندران به همراه سه طرح بهزیستی امروز همزمان با هفته بهزیستی با حضور مدیرکل بهزیستی مازندران در شهرستان آمل افتتاح شد.

مرکز بازپروری زنان آسیب دیده اجتماعی و به منظور ارایه خدمات روزانه به زنان آسیب دیده از ناهنجاری های اجتماعی و همچنین انجام امور روانشناسی و روانشناختی برای مددجو و شخص آسیب دیده و ارجاع آن به مددکار اجتماعی فعالیت می کند.

همچنین با حضور مدیرکل بهزیستی مازندران، مرکزمشاوره روانشناختی فرا روان، خانه بازی کودکان بی سرپرست ویک مجموعه خدماتی توسط مددجوی زیرپوشش اداره بهزیستی آمل افتتاح شد.

برای افتتاح این طرح ها با اختصاص تسهیلات حمایتی از سوی اداره بهزیستی شهرستان آمل بیش از 200میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران درآیین افتتاح این طرح، به اهمیت راه اندازی نخستین مرکز حمایتی بازپروری زنان آسیب دیده استان در شهرستان آمل اشاره کرد وگفت : زنان و دخترانی که نیاز به حمایت و بازپروری دارند ابتدا از طریق تیم تخصصی مرکز مداخله در بحران (فردی، خانوادگی، اجتماعی) ارزیابی شده و در صورت داشتن شرایط لازم به مراکز بازپروری زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی و در معرض آسیب اجتماعی فرستاده می‌شوند.

سیدسعید آرام افزود: هدف اصلی از راه اندازی این مرکز توانمندسازی زنان آسیب دیده که به نوعی دچارمعضلات اجتماعی شدند تا با برنامه های تخصصی و روان شناختی که دراین مراکز صورت می گیرد، با بهره گیری از همه پتانسیل های اجتماعی درجهت توانمند کردن آنها اقدام شود.

وی به وجود 18 مرکز فوریت های اجتماعی و اورژانس اجتماعی در شهرهای بیش از 50هزار نفرجمعیت مازندران اشاره کرد وگفت: که در 4شهرستان گلوگاه، سیمرغ، کلاردشت وسوادکوه شمالی نیز این مرکز به غیراز خدمات سیار راه اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه شهروندان پارسال حدود 30هزار تماس از طریق تلفن گویای 123 این نهاد درخواست خدمات مشاوره ای داشتند، گفت: که حدود 27هزار تماس شهروندان منجر به مداخله مددکاران بهزیستی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها