دبیر اجرایی کاروان زیر سایه خورشید سیستان و بلوچستان گفت: کاروان خدام رضوی با حضور در ۵۰ نقطه استان بیش از 150 برنامه فرهنگی را اجرایی می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۳۷۶۳۷
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۲
به گزارش خبرنگار بسیج به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، علی هوشمند، دبیر اجرایی کاروان زیر سایه خورشید سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان گفت: کاروان خدام رضوی با حضور در ۵۰ نقطه استان بیش از ۱۵۰ برنامه فرهنگی را اجرایی می‌کنند.

وی افزود: خادمان آستان مقدس علی ابن موسی الرضا(ع) در قالب کاروان زیرسایه خورشید جمعه وارد استان شدند.

هوشمند با اشاره به حضور ۸ روزه این کاروان در استان ادامه داد: ۸۰ کاروان رضوی متشکل از ۲۰۰ نفر از خدام رسمی حرم مطهر رضوی، مبلغان روحانی، مداحان، قاریان قرآن و فعالان فرهنگی در هزار و ۵۰۰ نقطه جغرافیایی کشور حضور پیدا خواهند کرد.

دبیر اجرایی کاروان زیر سایه خورشید سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این برنامه بیش از دو هزار تشکل همکار با همراهی ۲۰ هزار نفر از نوجوانان و جوانان خدمت گذار ترویج دهنده فرهنگ رضوی، اجرای بالغ بر ۹ هزار عنوان برنامه مختلف را به عهده خواهند داشت.

این مسئول گفت: کاروان خدام رضوی از روز جمعه جاری، از طریق فرودگاه کنارک وارد استان شده و قرار است پرچم متبرک آستان قدس را بر روی یکی از ناو‌های مستقر در بندر کنارک که به سمت خلیج عدن حرکت می‌کند به اهتزاز درآورند.

وی ادامه داد: این کاروان پس از کنارک، در شهرستان‌های سرباز، راسک، بزمان، دلگان، جلگه چاه هاشم، ایرانشهر، خاش، سراوان، زاهدان و منطقه سیستان نیز حاضر می‌شود و اجرای برنامه‌های مختلفی در هر یک از شهرستان‌ها برای آن‌ها تدارک دیده شده است.

هوشمند تاکید کرد: این کاروان در نظر دارد تا به طور عمومی در میان مردم حاضر شود که سابقه اجرای ۴ سال گذشته نشان می‌دهد اهل سنت استان نیز حضور چشمگیری در این برنامه‌ها دارند و امیدواریم در پنجمین سال متوالی اجرای این برنامه، بار دیگر شاهد عرض ارادت مخلصانه و پرشور مردم استان به ساحت مقدس امام هشتم باشیم.

هوشمند با تشریح جزئیات برنامه‌ها در هر یک از شهرستان‌های استان بیان کرد: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، حضور بر بالین بیماران در بیمارستان‌های شهر، ملاقات با زندانیان، حضور در نقاط صفر مرزی از دیگر برنامه‌هایی است که در مدت زمان حضور این کاروان در استان اجرایی خواهد شد.

دبیر اجرایی کاروان زیر سایه خورشید سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برنامه‌های محوری این کاروان در شهرستان زاهدان نیز با استقبال مردمی از محل میدان شهدا تا مسجد حضرت علی ابن ابیطالب(ع) این شهربه صورت پیاده روی آغاز می‌شود که این برنامه نیز سه شنبه هفته آینده اجرا می‌شود و در این ویژه برنامه محوری نیز بسته‌های تبرکی حرم امام رضا(ع) در بین حاضران توزیع می‌شود.

شایان ذکر است کاروان زیر سایه خورشید از ۱۱ سال قبل فعالیت خود را آغاز کرد که امسال نیز برای پنجمین سال متوالی شاهد حضور کاروان در استان سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

خادمان حرم رضوی قرار است در ایام دهه کرامت، ۱۵ کشور در ۳ قاره جهان را به نور خود روشن کنند.
ارسال نظرات