مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد:
مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت:دغدغه کمیته امداد رفع فقر نیست بلکه حل مشکلات معیشتی مردم به ویژه خانوارهای نیازمند استان سیستان و بلوچستان است.
کد خبر: ۹۰۳۷۶۳۵
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سیستان و بلوچستان، مدیرکل کمیته امداد استان  در سفر به شهرستان نیمروز ضمن دیدار با بیماران سرطانی تحت حمایت، امدادگران این نهاد، فرماندار، بخشداران و مسئولان سپاه پاسداران در جلسه بررسی مشکلات پیرامون اشتغال این شهرستان شرکت کرد.
 
سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در این جلسه با اشاره به اینکه دغدغه کمیته امداد رفع فقر نیست بلکه رفع مشکلات معیشتی مردم در اولویت این نهاد قرار دارد، گفت: مسئولیت کمیته امداد در زمینه فقر زدایی سنگین است، ولی این مهم وظیفه مردم را کم نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغال کمیته امداد جز اشتغال‌های پایدار و موفق است، افزود: باید مسئولان و مردم به این نهاد کمک کنند تا شغل‌هایی که وابستگی به آب ندارند، ایجاد کرد.

عبادی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازدید مسئولان کشوری از مناطق مختلف این استان انجام شده تا دغدغه و نگرانی مردم دغدغه و نگرانی مسئولان شود، ادامه داد: همچنین در زمینه سهمیه در نوبت حمایت مددجویان شهرستان نیمروز به صورت ویژه پیش بینی شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ضمانت تسهیلات بانکی بسته به دستورالعمل‌های بانکی بوده و این نهاد هیچگونه نقشی ندارد، یادآور شد: بهره گیری از ظرفیت کارگاه‌های تولیدی و اشتغال‌زا و اجرای طرح‌های نو و دانش بنیان در حوزه اشتغال از برنامه‌های کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان است.

این مسئول با اشاره به انجام پیگیری‌های لازم در زمینه تامین علوفه طرح‌های دامداری و تنفس بازپرداخت اقساط تسهیلات مددجویان این نهاد، گفت: با اجرای طرح الگو‌های نوین و حمایت‌های اقتصادی از جامعه مددجویی و بالابردن امکان دسترسی آنها تسهیلات اشتغال‌زایی و بهبود یافتن وضع معیشتی زندگی علاوه بر توانمندسازی دغدغه‌های آنها کاهش یافته و به لحاظ فکری توانمند می‌شوند.

وی افزود: طی سه ماهه سال جاری هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان متقاضی ایجاد شغل، برای ۶۱۳ طرح در سطح این استان پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: تسهیلات پرداختی در زمینه طرح‌های خدماتی، مشاغل خانگی، کشاورزی، دام پروری، خدمات صنایع دستی، شیلات و حمل و نقل به مددجویان پرداخت می‌شود.


ارسال نظرات