خبرهای داغ:
مسئول دفتر آستان قدس رضوی در شاهرود گفت: هدف اصلی این نهاد محرومیت‌زدایی در همه مناطق کشور است.
کد خبر: ۹۰۳۷۶۳۲
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مرتضی احمدیان پیش از خطبه‌های نماز جمعه شاهرود در مصلای مدرسه قلعه این شهر، ضمن بیان اینکه نمایندگی آستان قدس رضوی در شاهرود از طرح‌های اشتغال‌زایی سطح شهرستان حمایت می‌کند، اظهار کرد: طرح‌هایی که منجر به ایجاد شغل و رفع محرومیت در شهر‌های ایران اسلامی شوند و بتوانند وضعیت معاش مردم و جوانان را بهبود ببخشند موردحمایت آستان است چراکه ما معتقد هستیم یکی از مهم‌ترین خدمات به مردم، یاری‌رسانی به آن‌ها در امر اشتغال است.
وی با اشاره به دغدغه اشتغال در بین خانواده‌های ایرانی، افزود: استفاده از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی برای رفع محرومیت، رسیدگی به زوار و خدمت‌رسانی به مردم است لذا با توجه به آرزوی دیرینه مردم شاهرود برای خدمت به علی بن موسی الرضا (ع)، تأسیس دفتر استان قدس در شاهرود طی دو سال اخیر در دستور قرار گرفت تا این مردم نیز در خدمت‌رسانی به امام خوبی‌ها سهیم باشند.
مسئول دفتر آستان قدس رضوی شاهرود ضمن بیان اینکه هر فردی در تخصص خود می‌تواند از توفیق خدمت‌رسانی به مردم بهره‌مند شود، بیان کرد: مردم در همه مساجد تحت پوشش «خادم یاران» می‌توانند به کاروان‌های خدمت که بر پایه محرومیت‌زدایی تشکیل‌شده‌اند، بپیوندند.
احمدیان در تبیین رسالت‌های آستان قدس ضمن بابیان اینکه اعزام افراد محروم زیارت اولی به مشهد مقدس در دستور کار است، تصریح کرد: یکی از اقدامات «خادم یاران» که از افراد داوطلب تشکیل می‌شوند، شناسایی افراد محروم که تاکنون موفق به زیارت علی بن موسی الرضا (ع) نشدند، است بتوانیم فرصت زیارت را برای نخستین بار برایشان ایجاد کنیم.
وی بابیان اینکه کمک به نیازمندان از مصادیق خدمت به مردم محسوب می‌شود، افزود: منابع اعتباری آستان قدس از طریق خود این نهاد و نذورات و موقوفات مردم تأمین می‌شود که همه این حمایت‌ها توسط مردم برای همان شهر هزینه خواهد شد.
مسئول دفتر آستان قدس رضوی در شاهرود بابیان اینکه تاکنون حدود یک هزار نفر از محرومان استان سمنان تحت درمان قرار گرفتند، عنوان کرد: کمک‌های این نهاد تنها به محرومیت‌زدایی ختم نمی‌شود بلکه در تلاش برای کاهش هزینه‌های درمانی افراد نیازمنداست و در بهداشت و درمان محرومان ورود جدی دارد.
احمدیان در ادامه تصریح کرد: افراد علاقه‌مند به خدمت‌رسانی در زیر پرچم رضوی می‌توانند به کانون‌های مساجد مراجعه کنند و ابتدا در این جایگاه و پس از طی مراحل متعدد، موفق به خادم یاری در جوار حرم خواهند شد.
وی افزود: خادم یاران به موضوعات حقوقی و قضایی و مشاوره خانواده محرومان رسیدگی می‌کنند و باید همه همت مردم و توجهات مسئولان به رفع محرومیت باشد تا از این فرصت برای خدمت به مردم بهره برد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها