خبرهای داغ:
بانوی مسلمان تایلندی، به پیشنهاد رایزنی فرهنگی ایران در تایلند، جایزه جهانی گوهرشاد را از تولیت آستان قدس رضوی دریافت کرد.
کد خبر: ۹۰۳۷۶۳۰
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، بانوی مسلمان تایلندی، به پیشنهاد رایزنی فرهنگی ایران در تایلند، جایزه جهانی گوهرشاد را از تولیت آستان قدس رضوی دریافت کرد.

 

بانوی مسلمان تایلندی جایزه جهانی گوهرشاد را دریافت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، بانوی مسلمان تایلندی، به پیشنهاد رایزنی فرهنگی ایران در تایلند، روز گذشته (چهارشنبه ۲۷ تیرماه) جایزه جهانی گوهرشاد را از تولیت آستان قدس رضوی دریافت کرد. دارا کیاتیتارای، بانوی مسلمان تایلندی یکی از منتخبین چهارگانه جایزه بین‌المللی گوهرشاد در سال ۱۳۹۷ بود که توسط رایزنی فرهنگی ایران در تایلند به ستاد برگزاری جایزه گوهرشاد معرفی و پیشنهاد شده بود.

دارا کیاتیتارای با سابقه نزدیک به ۴ دهه خدمات اجتماعی و فرهنگی و آموزشی، مؤسس و مدیر بنیاد زنان مسلمان تایلند است. مؤسسه تحت مدیریت وی فعالیت‌های خیریه گسترده‌ای در زمینه‌های آموزشی و فرهنگی برای کودکان بی‌سرپرست و زنان سرپرست خانوار و نیز اساتید بی‌بضاعت قرآنی مساجد و مراکز دینی تایلند انجام می‌دهد.

این خدمات به صورت مردمی و با جلب کمک از خیّرین و نهادهای غیردولتی مسلمان در تایلند انجام می‌شود.

جایزه جهانی گوهرشاد از سوی تولیت آستان قدس رضوی، طی مراسمی در روز چهارشنبه ۲۷تیرماه به ۸ بانوی نیکوکار داخلی و خارجی اعطا شد.

افسانه سعید تهرانی (خیّری که بیش از ۵۰ مدرسه ساخته است)، کبری سیل‌سه‌پور (همسر شهید اندرزگو، زنی که سال‌ها در مبارزات کنار همسرش فعال بود)، نجمه کربلایی نوروز (کارآفرین برگزیده و خیّر و امدادرسان به محرومان)، لیلا لندی‌اصفهانی (مدیر مرکز بانوان آفتاب و فعال در رسیدگی به بیماران و امور فرهنگی)، جومای احمد کاروفی از نیجریه (مادر۵ شهید فاجعه زاریا)، دارا کیاتیتارای از تایلند (خیّر در رسیدگی به کودکان و مدرسه‌ساز)، خیرن آلبهای ماماکیکه از تانزانیا (به دلیل مراقبت و آموزش به کودکان) و ام فروه نقوی از انگلستان (حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت و ایتام و بنیانگذار مؤسسه «لبیک یا زهرا (س)» در لندن)، دریافت‌کنندگان جایزه جهانی گوهرشاد در دو بخش بانوان ایرانی و بانوان بین‌المللی در سال ۱۳۹۷ هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها