خبرهای داغ:
امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: آیا ارزان‌فروشی سکه و ثروت‌های ملی تدبیر است؟ چرا این سکه‌ها را به کسانی که می‌خواهند ازدواج کنند نمی‌فروشیم و به عده‌ای رانت‌خوار حرام‌خوار می‌دهیم؟
کد خبر: ۹۰۳۷۵۹۵
|
۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
به گزارش صاحب نیوز؛ حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: پرهیز بهتر از درمان است و کاری سودمندتر از ترک گناه نیست.

وی افزود: آنچه که اسلام آن را حرام کرده، ظلم به مردم و خصوصا احتکار، گران‌فروشی و کم‌فروشی است و بهترین کار این است که دست خود را از ظلم به دیگران کوتاه کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به آغاز دهه کرامت بیان کرد: کرامت را خدا به انسان واگذار کرده و خداوند می‌فرماید که انسان را کرامت بخشیدیم و بر دریا و صحرا مسلط کردیم؛ کرامت انسان، لطف خداست و لطف خدا بقا دارد مگر اینکه خودمان از بین ببریم.

میردامادی افزود: در دهه کرامت باید به این لطف خدا توجه ویژه داشت و تلاش کرد که کرامت اعطایی از سوی خدا به واسطه رفتار ما از دست نرود.

وی با بیان اینکه امام هشتم مصداق بارز کرامت دادن خدا به بنده‌اش است تصریح کرد: ایشان را آواره کردند و تلاش کردند او را زیر سؤال ببرند و مأمون عباسی خواست از ایشان سو استفاده کند، اما چون اراده خدا بر کرامت ایشان بود، هیچ یک خواسته‌های مأمون به نتیجه نرسید و حضرت امام رضا علیه‌السلام سر افراز ماند.

امام جمعه اصفهان اظهار کرد: عزتی که امام رضا علیه السلام به آن دست یافت هم در زمان حیات و هم در پس از شهادت ایشان پایدار بوده و امروز هم آن را می‌بینیم که هر کسی به خدمت حرم مطهر ایشان می‌رسد دست خالی برنمی‌گردد.

میردامادی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: مردم در سختی هستند، مقام معظم رهبری بار‌ها تأکید کردند به فکر مردم باشید و مشکلات را حل کنید؛ فقر بلای بدی است و باعث اختلاف و دشمنی بین مردم است؛ بی‌عدالتی زیاد شده و چه کسی باید با آن مقابله کند؟

وی با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت در تنظیم بازار ارز و طلا گفت: آیا ارزان‌فروشی سکه و ثروت‌های ملی تدبیر است؟ چرا این سکه‌ها را به کسانی که می‌خواهند ازدواج کنند نمی‌فروشیم و به عده‌ای رانت‌خوار حرام‌خوار می‌دهیم؟

امام‌جمعه موقت اصفهان افزود: می‌شنویم که میگویند بر خریداران سکه مالیات می‌بندیم. آیا این صحیح است؟ در جایی که یک داماد توانایی خرید چند مثقال طلا ندارد، باید به فکر توزیع صحیح اموال بیت‌المال باشیم.

میردامادی افزود: دلار‌ها را ارزان به کسانی دادند که در فکر سفر به تایلند و ترکیه و گردش و تفریح هستند، اما برخی کالا‌های مهم ارز نگرفتند.

وی با بیان اینکه باید به مردم نشان دهیم در راه عدالت قدم برمی‌داریم گفت: رهبری فرمودند: به کالای ایرانی بها دهیم، قاچاق را حذف کنیم و باید دید این قاچاق‌ها به کدام جریان وابسته است و باید با آن مقابله کرد.

امام‌جمعه موقت اصفهان بیان کرد: در بیانات مقام معظم رهبری آمده که می‌توانیم با همه کشور‌ها به جز آمریکا ارتباط داشته باشیم، اما ارتباط به معنی بندگی نیست و قدرت این نیست که با چند ابرقدرت بر سر میز بنشینیم؛ بلکه قدرت اصلی خداست.

وی با بیان اینکه این‌ها همه دست در دست هم دارند و نباید امیدی به آن‌ها داشته باشیم گفت: انسان‌های مؤمن هرگز تسلیم دشمن نمی‌شوند؛ مقام معظم رهبری فرمود: ه‌اند آینده را روشن می‌بینند و ایشان نیز هیچ‌گاه حرف بی‌حساب نزده‌اند همیشه در پشت صحبت‌های ایشان حقایقی وجود دارد.

امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری در این چند روزه بسیار کارساز و کاربردی بود اظهار کرد: ایشان در دانشگاه افسری فرمودند: «صبر و تقوا موجب می‌شود دشمنان نتوانند در مقابل شما هیچ غلطی بکنند» صبر و ایستادگی عامل تقویت انقلاب است و در قرآن نیز آمده است که حضرت یوسف وقتی برادران خود را دید فرمود: «من یوسفی هستم که در چاه انداختید، کسی که تقوای خدا و صبر را پیشه کند به عزت می‌رسد».

وی بیان کرد: برخی می‌گویند که تسلیم بشویم، اما باید بدانیم که پیروزی از آن بندگان خالص خداست.

میردامادی خاطرنشان کرد: آمریکا سادیسم جنایت دارد و برخی نمی‌دانند هزینه تسلیم شدن، بیشتر از ایستادگی است؛ امروز برنامه دشمن، شکاف ملت و نظام است و توجه داشته باشید برخی صحبت‌ها در مورد تسلیم شدن، کوته‌فکری است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها