نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: اقدام جنایتکارانه آمریکا و بدعهدی اروپا نشان داد آنان نه‌تنها رفیق و رقیب نیستند بلکه دشمنان اقتدار ملت ایران اسلامی هستند
کد خبر: ۹۰۳۷۵۸۳
|
۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ،حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی، امام‌جمعه ایلام، ظهر امروز (29 تیر) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در جمع نمازگزاران ایلامی، اظهار کرد: مسئولان سکوت خود را در برابر قطعی‌های مکرر برق و گرانی‌ کالاهای مختلف بشکنند.

وی، بابیان اینکه قطعی مکرر برق برای مردم یادآور سال‌های دهه 60 و تا حدودی دهه 70 است که مردم غیور شاهد قطعی برق گسترده بودند، افزود: البته آن روز توجیه‌پذیر بود چون تأسیسات برقی و زیرساخت‌های صنعتی و حتی مناطق مسکونی توسط هواپیماهای مهاجم عراقی به‌شدت بمباران می‌شد.

امام‌جمعه ایلام، با اشاره به اینکه امروز اظهارات وزارت نیرو قبل از تابستان و فرارسیدن فصل گرما که هیچ قطعی وجود ندارد کاملاً نقض شده و همه مردم با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند، گفت: قطعا ضعف مدیریت کشور در عرصه اقتصاد و هم آب و برق و سایر خدمات عمومی داستان غم‌انگیزی دارد.

حجت اباسلام و المسلمین لطفی، تصریح کرد: گرانی 80 درصدی برخی کالاهای ضروری ازجمله مصالح ساختمانی، مواد غذایی، تعرفه‌های آب و برق و تلفن و بالا رفتن قیمت سکه و ارز خارجی زندگی مردم فقیر و کم‌درآمد را سخت و مختل کرده است.

خطیب نماز جمعه ایلام، یادآور شد: محاکمه مفسدان اقتصادی اکنون نه‌تنها خواسته عموم مردم است بلکه تقاضای اشد مجازات این دسته از افراد خواست مردم و برخورد باکسانی است که با تبانی با برخی مسئولان دولتی از این وضعیت سوءاستفاده کردند.

وی، در ادامه بابیان اینکه وی ادامه داد: کنگره عظیم و جهانی حج مظهر وحدت و اعلام برائت از مشرکین در عصر حاضر ازجمله استکبار جهانی آمریکای جنایتکار است، ابراز کرد: بدون تردید اعلام برائت از مشرکین در مراسم حج توسط میلیون‌ها زائر بیت‌الله الحرام زمینه‌ رهایی ملت‌های مسلمان از یوغ جهان خواران و مفسدان عالم رژیم‌های آمریکا و صهیونیستی و آل سعود و آزادسازی چرمین شریفین از اسارت مزدوران آمریکاست.

امام‌جمعه ایلام، با تأکید بر لزوم انتشار لیست اخلالگران اقتصادی و رانت‌خواران، تصریح کرد: این اقدام مطالبه مردم و رهبری از دستگاه قضایی است که باید محقق شود و مفسدان اقتصادی و سوداگران قطعاً از خدا خجالت نکشیده و از قانون هم نمی‌ترسند، بلکه قانون را نیز دور می‌زنند.

نماینده ولی فقیه در استان ، بیان کرد: باید مسئولان امر این خاطیان را به مردم معرفی کنند تا مردم با این افراد آشنا شوند و آنان در برابر افکار عمومی قرار گیرند و رسوای عام و خاص شوند.

وی، با تأکید بر اینکه دولت و دستگاه قضایی بدون سانسور اطلاعات مخلال اقتصادی را منتشر کنند، افزود: دولت و دستگاه قضایی اطلاعات خود را در اختیار مردم قرار دهند، شعار شفافیت و انتشار اسامی اخلالگران ارز و سکه گرچه دیرهنگام است اما امیدوارکننده برای اصلاح نظام اقتصادی کشور است.

امام‌جمعه ایلام، بابیان اینکه اقدام جنایتکارانه آمریکا و بدعهدی اروپا نشان داد آنان دشمنان ملتند، تصریح کرد: اقدام جنایتکارانه آمریکا و بدعهدی اروپا نشان داد آنان نه‌تنها رفیق و رقیب نیستند بلکه دشمنان اقتدار ملت ایران اسلامی هستند که کمر به نابودی ایران و ایرانی بسته‌اند.

حجت الاسلام لطفی، در پایان خاطرنشان کرد: موضع شجاعانه اخیر رئیس‌جمهور در مقابل زورگویی‌های آمریکا و متحدانش می‌تواند معادله کنونی را در سطح منطقه و بین‌الملل تغییر دهد.

ارسال نظرات