خبرهای داغ:
12 تن از بهترین آموزگاران شهرستان اسدآباد در دفاع از کیان دین و کشور و جمهوری اسلامی مجاهدت کرده و جان خود را در این راه تقدیم کردند.
کد خبر: ۹۰۳۷۵۸۱
|
۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶

به یاد معلمان شهید شهرستان اسدآبادبه گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، در شهرستان اسدآباد اولین قشری که همراه با امام راحل و دیگر مردم در سراسر کشور قیام علیه رژیم پهلوی را حس کرد و لازم دید که باید با دیگر شهرهای کشور انقلاب را یاری کند آموزگاران آموزش و پرورش بودند و جامعه معلمین پیشتاز پشتیبانی از امام(ره) بود.

با شروع جنگ تحمیلی و آغاز دفاع مقدس ایران اسلامی از دین و انقلاب و کشور و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج توسط سردار شهید «خزائی»؛ یکی از بازوان توانای سپاه و بسیج آموزگاران شهر بودند و سپاه را یاری می‌کردند؛ از روسای آموزش و پرورش گرفته تا معاونانش و دیگر آموزگاران مطرح و تأثیرگذار تحت عنوان نیروهای ذخیره سپاه این نهاد را تقویت می‌کردند‌ و بسیج مردمی نیز روی دست آنها اداره می‌شد و از آغاز جنگ نیز در عرصه دفاع حضور پیدا کردند.

12 تن از بهترین آموزگاران شهرستان در دفاع از کیان دین و کشور و جمهوری اسلامی مجاهدت کرده و جان خود را در این راه تقدیم کردند و تعداد زیادی نیز مجروح و جانباز شدند و افراد زیادی از دانش‌آموزان نیز تحت تأثیر آموزش‌ها و تربیت معلمان راهی جبهه‌ها و شهید و جانباز شدند و به جرأت طبق آمار می‌توان گفت اکثریت شهدا و جانبازان از نیروهای مردمی یا معلم و یا دانش آموزان بودند.

اسامی شهدای آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد به شرح ذیل است:

محمدعباس قهرمانی، ایرج طائفی همراه، علی اکبر صوفی، صفدر فتوحی، اسماعیل قادری، علی اصغر محمودنیا، موسی سحاب سلیمانی، مجتبی زیوری، جلال وارسته، حسین رنجبر زاده، محمد طاهر میرزائی و صمد وجدانی همت.

یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات