نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در همایش گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن، گفت: برای مقابله با توطئه های اقتصادی دشمنان باید زیاده روی ها و ول خرجی را از زندگی هایمان حذف کنیم و نقدینگی ها را در خدمت تولید قرار دهیم و تجار و بازرگانانی که با خارج از مرز ها کار می کنند واردات کلاهایی که مشابه داخلی دارند را بر خود حرام کنند.
کد خبر: ۹۰۳۷۵۰۰
|
۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام  سید محمد علی آل هاشم با بیان اینکه امروز کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد گفت : برای مقابله با توطئه اقتصادی دشمن وظیفه داریم که جلوی اسراف را بگیریم.
امام جمعه تبریز افزود : توده مردم باید مسئله زیادی روی در مصرف و ولخرجی را مورد توجه قرار دهند که البته این موضوع به نفع کشور است که از هدر دادن منابع کشور در محیط های شخصی و اجتماعی اجتناب کنیم .
وی در ادامه با اشاره به اینکه نقدینگی باید در اختیار تولید باشد گفت : آن کسانی که دارای امکانات مالی هستند و نقدینگی زیادی دارند، باید به سمت تولید هدایت شوند تا چرخ زندگی مردم بچرخد. البته باید زمینه این کار را هم فراهم کنیم و با بر طرف کردن مشکلات صنعتگران نقدینگی به سوی تولید سرازیر شود.
حجت الاسلام و المسلیمن سید محمد علی آل هاشم تصریح کرد : در این شرایط باید بانک های کشور به میدان بیایند، و با تسهیلات کم بهره فضای کسب و کار را رونق بخشیده و چرخ های تولید را به حرکت دربیاورند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خطاب به تجارو بازرگانانی با خارج از مرز ها کار میکنند گفت : کسانی که دست در تجارت و بازرگانی دارند، مراقبت کنند تا کالایی را که در داخل تولید می شود و چیزی که نیاز مردم نیست را وارد نکنند.
امام جمعه تبریز در پایان با اشاره به ضرورت اجرای پروژه ذوب در مجتمع مس سونگون گفت : در سفری که به ورزقان و بازدید از مجتمع مس سونگون اصرار داشتیم که پروژه ذوب را از نزدیک ببینیم که تمایلی وجود نداشت اما بلاخره موفق شدیم.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود : طی چند سال گذشته به این پروژه هزینه های زیادی صرف شده بود اما به بهانه اینکه اجرای پروژه ذوب در مجتمع مس سونگون مشکل زیست محیطی دارد اتمام آن با اما و اگرهایی همراه بود این درحالیکه با تکنولوژی های روز می توان از اثرات زیست محیطی آن پیشگیری کرد.
وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل خام فروشی مس آذربایجان شرقی از برکات مس سونگون محروم شده است اما در سفر اخیر هیات دولت پروژه ذوب این مجتمع را پیگیری کردیم به ان شاالله به نتیجه میرسد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: براساس هماهنگی های صورت گرفته با سازمان صنعت، معدن و تجارت مقرر شده است هر ماه از یک کارخانه در حوزه های مختلف صنعتی بازدید کنیم و مشکلات را با کمک مسئولان استان و نمایندگان مجلس پیگیری و برطرف کنیم.

ارسال نظرات