میز خدمت با حضور رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه های هدف بهزیستی کشور در شهرری راه اندازی شد
خبرگزاری بسیج: میز خدمت اداره بهزیستی شهرستان ری در راستای تکریم ارباب رجوع و رسیدگی سریع تر به درخواستهای مددجویان، با حضور رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف سازمان بهزیستی کشور در ساختمان شماره دو این اداره راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۰۳۷۴۸۶
|
۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۳

محمد مهدی امیری، رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه های هدف بهزیستی کشور در آئین افتتاح این مرکز اظهار داشت: در ارتباط با مصوبه حقوق شهروندی سازمان اداری استخدامی مقرر شده است طبق دستور رئیس جمهوری همه مراجعان به یک محل مراجعه کنند و درخواستها فقط در یک محل بررسی شود، بنابراین برای جلوگیری از سرگردانی مراجعان در داخل راهروها، سالن ها و اتاق ها، تمامی دستگاه ها مکلف   هستند که یک محل را برای این کار اختصاص دهند؛ سازمان بهزیستی هم اجرای این مهم را در مرکز پذیرش و هماهنگی انجام می دهد البته این پروژه از قبل هم در سازمان انجام می شد اما الان نظام مند تر و با ظواهر امروزی اجرا می شود و همه مراجعان اگر درخواستی دارند به این حوزه مراجعه می کنند و درخواست های آنها بررسی می شود و کارشناسان پاسخ ها و راهنمایی های لازم را انجام می دهند و اگر قابل اجرا بود به کارشناس مربوط ارجاع داده می شود که بررسی های لازم انجام و طبق فرایندهایی   پس از بررسی درخواست براساس ماموریت های قانونی سازمان ضمن ارائه کد رهگیری زمان مراجعه برای دریافت پاسخ به مددجویان اعلام می شود. پس از بررسی درخواست ها، با مددجو تماس گرفته می شود و یا متقاضی طبق زمان تعیین شده می تواند در موعد مقرر مراجعه و خدمات خود را دریافت کند.

امیری، با اشاره به اینکه وظایف سازمان بهزیستی خیلی زیاد و گسترده است افزود: در حال حاضر ما 35 میز خدمت در استانها داریم که با توجه به گستردگی تهران در شمیرانات و شهرستان ری هم میز خدمت دایر کردیم همچنین در منطقه آزاد کیش میز خدمت راه اندازی شده است.

ادارات بهزیستی در تمام استانها این خدمات را به صورت استاندارد و  یکسان انجام می دهند در شهرستان ری هم که جزو سه منطقه بزرگ استان تهران است مشابه سایر استانها میز خدمت راه اندازی کرده ایم که بر این اساس سه نفر نیروی کارشناس و سه نفر نیروی انسانی در اداره پذیرش خدمات ارائه می دهند تمامی کارشناسان حوزه های دیگر هم به عنوان حمایت کننده در بخش های تخصصی به درخواست ها رسیدگی می کنند و پاسخ می دهند تا از سرگردانی افراد جلوگیری شود و در نهایت به افزایش رضایتمندی آنها از بهزیستی منجر شود.

 رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه های هدف بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در فاز دوم که از آذر ماه امسال اجرا می شود، قرار است که فعالیت های میز خدمت به صورت الکترونیکی صورت بگیرد تا از تردد مددجویان و ارباب رجوع کاسته شود و نیازی به مراجعه حضوری مددجویان نباشد و متقاضیان می توانند از طریق فضای مجازی و شبکه های الکترونیکی در منزل درخواست خود را ثبت و پاسخ خود را نیز از این طریق دریافت کنند. وی گفت: تا زمانی که این بستر فراهم نیست میز خدمت به صورت حضوری به درخواست ها و مشکلات مددجویان پاسخ می دهد.

ارسال نظرات