خبرهای داغ:
شهید «علیرضا خزائی» که فرماندهی یکی از محورها را در عملیات فتح المبین برعهده داشت همراه با ۱۲ تن از نیروهای اسدآبادی در این عملیات به شهادت رسیدند و پیکرهای مطهر آنها بعد از 11 ماه از انجام این عملیات به آغوش مردم بازگشت.
کد خبر: ۹۰۳۷۴۶۳
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱

به یاد سردار شهید «علیرضا خزائی» و شهدای قله «شنام»به گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، در اواخر تیر ماه سال ۱۳۶۰ پنج تن از دانش‌آموزان کم سن و سال اسدآباد در قله‌ای بنام «شنام» در جبهه‌های شمال غرب کشور به شهادت رسیدند و پیکرهای پاک آنها در محاصره دشمن بجا ماند.

این مسئله برای مردم شهر به خصوص برادران سپاه و سردار شهید «علیرضا خزائی» فرمانده وقت سپاه اسدآباد بسیار سخت بود بنابراین ایشان تصمیم گرفت با حدود 40 نفر از برادران سپاه، آموزگاران عضو ذخیره سپاه و جهادگران غیور به مریوان اعزام شوند.

وقتی این نیروها آماده اعزام شدند سردار «خزائی» در نماز جمعه شهر به سخنرانی پرداخت و به مردم و خانواده‌های پنج نفر دانش‌آموز شهید قول داد که با برادران سپاه و آموزگار و جهادگران به قله «شنام» رفته و به دشمن هجوم می‌بریم یا اجساد دانش‌آموزان عزیزمان را می‌آوریم و یا باید ما نیز شهید و اجسادمان در همانجا کنار دانش‌آموزان بماند؛ اما قبل از حرکت این نیروها به مریوان از همدان و فرمانده وقت سپاه استان دستور نظامی برای شهید «خزائی» رسید که باید این نیروها را به سر پل ذهاب ببرد.

شهید «خزائی» نیز ناچار با نیروهایش به سرپل ذهاب عزیمت کرد و فرماندهی یکی از محورهای عملیاتی که قرار بود برای آزادی سلسله قله‌های قراویز انجام شود را به عهده گرفت و حساس‌ترین و سخت‌ترین نطقه هجوم به دشمن به شهید «خزائی» و نیروهای تحت امرش محول شد.

اما در این عملیات به خاطر اطلاع دشمن از حمله نیروهای ایرانی و آمادگی کامل دشمن شهید «خزائی» با ۱۲ تن از نیروهای اسدآباد به شهادت رسیدند و پیکرهای مطهر آنها بر حسب قولی که به مردم داده بود «بدون پیکر مطهر پنج دانش‌آموز به شهر باز نخواهم گشت»، همانگونه شد اما بجای ماندن در قله «شنام» در پای قله «قراویز» سرپل ذهاب ماند.

بعد از 11 ماه از عملیات فتح المبین در جنوب، عراق بخاطر هراسی هم که در غرب برداشته بود از منطقه عمومی سر پل، بازی دراز و کوره موش عقب‌نشینی کرد و پیکر شهید «خزائی» و یارانش آزاد و بعد از 11 ماه به آغوش مردم بازگشت تا از خانواده دانش آموزان شهید شرمسار نباشد و سربلند بازگشت؛ در مجموع ۶۰ تن از نیروهای استان همدان در این عملیات به شهادت رسیدند.

اسامی شهدای اسدآباد در قراویز به شرح زیر است:

علیرضا خزائی، حاج قربان جمور، مهدی ترابیان، محمد رضا صفری، علی محمد خزائی، شیرحسین فرامرزی و علی اکبر گلزاری از سپاه، محمد عباس قهرمانی و علی اصغر محمود نیا آموزگار، معصومعلی علیپور از جهاد سازندگی و محمدرضا اسفندیاری بسیجی و کتابعلی حیدری و علیرضا راشدی دانش آموز بسیجی

روحشان شاد و رضوان الهی در کنار اولیاء خدا گوارایشان باد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات