‍ مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی:

کشف دو خمره متعلق به دوره ساسانی در استان مرکزی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: حین حفاری در یکی از روستاهای استان مرکزی دو خمره سفالی متعلق به دوره ساسانی کشف شد.
کد خبر: ۹۰۳۷۴۶۰
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات؛  سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از کشف دو خمره سفال متعلق به دوره ساسانیان خبر داد و گفت: حین حفاری در یکی از روستاهای استان مرکزی دو خمره سفال کشف شد که بلافاصله کارشناسان باستان شناسی اداره کل به محل اعزام و توسط متخصصان محل مورد نظر حفاری و این دو خمره کشف شد.

وی افزود: مکانی که این خمره ها در آن یافت شده اند، منطقه یا محوطه باستانی شناسایی شده‌ای نبوده اگرچه در گذشته با فاصله چندین کیلومتری از این محل آثار دیگری نیز به دست آمده است.

حسینی با بیان اینکه با دقت نظر بیشتری نسبت به این محوطه مطالعاتی را انجام خواهیم داد، گفت: این امکان وجود دارد که این محوطه دارای جنبه های تاریخی قابل توجهی باشد و به دوره های کاوش باستان شناسی نیاز داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: با کاوش های بیشتری که در منطقه انجام شد، به شواهد تاریخی از جمله تکه هایی متعدد از خمره های ذخیره ای درشت اندام و ظروف آشپزخانه ای خرد شده، در فازی دیگر خمره ای بزرگ و دهان باز به طور سالم کشف شد که این خمره ها براساس شواهد موجود نمونه ای از خمره های دوره ساسانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: این آثار تاریخی در محلِ انجام یک پروژه عمرانی و توسط حاضرین رؤیت شده و طی اطلاع به اداره کل میراث فرهنگی استان کارشناسان این اداره در اسرع وقت در محل حاضر و کشفیات را به یکی از موزه های استان منتقل کرده تا مرمت و کارشناسی های مورد نیاز آغاز شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار