همایش «زن در آئینه رسانه‌های غربی» در واقع تلاش دارد تا زوایای مختلف فرهنگ غرب و نگاه ابزارگونه به زنان را برای جامعه زن ایرانی و اسلامی به نمایش گذاشته و با روشنگری، زنان جامعه را از خطری بزرگ نجات دهد.
کد خبر: ۹۰۳۷۴۴۵
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، همایش «زن در آئینه رسانه‌های غربی» که به همت بسیج رسانه نکا برگزار شد؛ در واقع تلاش دارد تا زوایای مختلف فرهنگ غرب و نگاه ابزارگونه به زنان را برای جامعه زن ایرانی و اسلامی به نمایش گذاشته و با روشنگری، زنان جامعه را از خطری بزرگ  نجات دهد.

آنچه امروزه در رسانه‌های غربی و در اشکال مختلف جامعه غرب شاهد و ناظر هستیم، استفاده ابزاری از زن و استفاده از این جایگاه در تبلیغات و سوء استفاده‌های مختلف است و کانون بسیج رسانه تلاش دارد تا با بیان دیدگاه غرب به زنان و نگاه اسلام به جایگاه زن در خانواده و جامعه، قداست و برتری زن مسلمان را به نمایش گذارد.

در این راستا بسیج رسانه نکا، همایشی را با عنوان همایش «زن در آئینه رسانه‌های غربی» در نکا برگزار کرد تا با بهره‌مندی از نصایح پدرانه و معنوی امام جمعه نکا، برخورداری از سخنان میثم معافی به عنوان کارشناس مسائل سیاسی و همچنین استفاده از تذکرات به موقع مسؤول سازمان بسیج رسانه مازندران، تلاش برای آگاهی‌رسانی را آغاز کند.

میثم معافی کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در این همایش طی سخنانی گفت؛ در مقابله با هر تهدیدی همه ما دارای سه واکنش تسلیم، خنثی کردن و حرکت استراتژیک و راهبردی هستیم، امروز رسانه هم باید از این تهدیدها به نحو احسن استفاده کرده و تهدید را تبدیل به فرصت کند و همچنین در مباحث اقتصادی و اجتماعی و مسائل مختلف دیگر این راهکار مهم می‌تواند گره‌گشا باشد.

دشمن امروزه اعتقادات و باورهای ما را نشانه رفته است و در جنگ فرهنگی و در گام دیگری به دلیل افزایش فشار بیشتر توسط دشمن در جنگ اقتصادی قرار داریم و اگر برای مقابله با دشمن در جنگ اقتصادی و فرهنگی مثل جنگ سخت خط مقدمی بودیم؛ قطعا پیروزی با سرعت بیشتری نصیب ما می‌شد.

 اگر در جامعه ما به جای خانواده، خاندان شکل نمی‌گرفت این وضعیت را نداشتیم و در جنگ فرهنگی و اقتصادی و جنگ‌های مختلف اعتقادی و ارزشی نبودیم.

در بخش مقابله با تهدیدات دشمن باید بدانیم خنثی‌سازی یا همان فیلترینگ نمی‌تواند به صورت دائمی گره‌گشا باشد و لذا باید سواد رسانه‌ای جامعه را افزایش دهیم و در این بخش رسانه نقش مهمی برعهده دارد و برای فرصت‌سازی باید در تولید و توزیع محتوا نقش‌آفرینی کند.

 اکنون رسانه در جهان به عنوان یک ابزار نظامی است؛ امروز رسانه یک ابزار جنگی و نوعی جنگ‌افزار است و در رأس بسیاری از رسانه‌های دنیا ژنرال‌های چهارستاره قرار دارند و به نوعی رسانه، نرم‌افزاری سخت برای جنگ با دنیا است.

 امروز در حوزه رسانه هم باید همچون جنگ سخت به دنبال " سردار سلیمانی‌ها" باشیم و در این عرصه هم نیازمند مدافعان و شهدایی همچون مدافعان حرم و شهدای  مدافع حرم هستیم.

 امروزه دشمن به نازایی سیاسی و فرهنگی مبتلا شده است؛ دشمن به بحران ایدئولوژیک رسیده است و به همین دلیل پایگاه نظامی راه‌اندازی می‌کند اما ما مکتب داریم؛ عاشورا داریم، نازا نیستیم و باید تولید محتوا کرده و دنیا را مدیریت کنیم.

دشمن امروزه زنان و بانوان جامعه ما را نشانه رفته است و تلاش دارد تا با کمرنگ کردن ارزش چادر، به اهداف و توطئه‌های خود برسد و چرایی‌های فرهنگی، برنامه‌ریزی دشمن است.

 اکنون با پدیده داعش فرهنگی مواجه هستیم و تغییر ذائقه برای دشمن بسیار ارزشمند است و تلاش دارد تا با تغییر ذائقه در مردم در بخش‌های مختلف، سلطه‌گری خود را ایجاد کند.

 به اعتقاد بنده سند 2030، به دنبال جهان ضدمادر است و باید تلاش برای پایداری خانواده و بنیان خانواده با قوت و قدرت در دستور کار همه ما و جامعه باشد و بدانیم شعار اسلام، شعار " به خانواده بر می‌گردیم" است و اسلام برای خانواده و بنیان خانواده ارزش و قداست قائل است.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی امام جمعه نکا طی سخنانی گفت: مدرن‌سازی رسانه و سواد رسانه‌ای، مهم‌ترین عامل در مقابله با تهدیدهای دشمنان است و رسانه‌ها باید در این راستا تلاش بیشتری انجام داده و غنی‌سازی محتوایی داشته باشند.

 اکنون در جنگ با دشمن و نبرد رسانه‌ای هستیم و هر چه غنی‌تر بوده و حرفه‌ای عمل کنیم و ایمان و اخلاص در خبر داشته باشیم، موفقیت حاصل خواهد شد و برنده هستیم.

 لازمه مقابله با دشمن در جنگ نرم، سواد رسانه‌ای و حرفه‌ای عمل کردن است، جنگ سرد، جنگ اراده هم هست و لذا باید محتوای خوب به مردم و جامعه ارائه شود و توجه به آموزش در میز کار رسانه‌ها مسأله مهمی است که نباید فراموش شود.

 اینکه رسانه کی و چی باشیم مهم است؛ اما باید بدانیم اینکه چگونه رسانه‌ای باشیم هم مهم است و اکنون رسانه خوب و بد و رسانه مثبت و منفی در دنیا وجود دارد و به نوعی جنگ، جنگ رسانه‌ها است و رسانه‌ای موفق خواهد بود که محتوای و غنای بیشتری داشته باشد.

 اصحاب رسانه و آنانی که معتقد به فرهنگ دینی و انقلابی هستند؛ وظیفه بسیار سنگینی برعهده دارند و باید روشنگری کرده و خوراک و محتوای مناسب به جامعه ارائه کنند و با سازماندهی مناسب، فعال در میدان حاضر شود.

 امروز رسانه در جنگ فرهنگی است و در این میدان رقابت باید خوب ظاهر شود و در حوزه پیام‌رسانی و اطلاع‌رسانی براساس توجه به محتوا و سواد رسانه‌ای درست عمل کند.

حسن افشار مسؤول سازمان بسیج رسانه مازندران هم در این همایش اظهار کرد: سواد رسانه‌ای و بصیرت، مهم‌ترین عامل مقابله با دشمن در تهاجم رسانه‌ای دشمن است و باید همه ما مسلح در این میدان وارد عمل شویم.

 دشمن در جنگ سخت نتوانست به همه دغدغه‌های خود برسد و نتوانست کاری انجام دهد اما در جنگ نرم و تهاجم خاموش به دنبال قتل عام فرهنگی است.

 بصیرت مهمترین عامل در مقابله با دشمن است؛ یادآور شد: مادامی که در برابر دشمن مجهز باشیم هیچ آسیبی به ما نمی‌رسد و لذا باید دشمن، برنامه‌ها تکنیک و تاکتیک او را در جنگ بدانیم به راحتی می‌توانیم در مقابله با دشمن پیروز میدان باشیم.

 باید بدانیم که دشمن در جنگ نرم خود از زن به عنوان یک کالا و ابزار استفاده می‌کند و نگاه کشورهای غربی به زن، به عنوان یک کالا است و اکنون در همین راستا دشمن برای ما خواب‌هایی دیده است و خواب دشمن تنها در سایه بصیرت ما است که نمی‌تواند محقق شود.

حسین زحمتکش مسؤول بسیج رسانه نکا هم با بیان اینکه خوراک فرهنگی مناسب، گامی مؤثر در بصیرت افزایی است؛اظهار کرد: با توجه به ظهور و بروز ابررسانه‌ها در کشورهای مختلف و تلاش برای رشد و توسعه تمدن لیبرال و قرار گرفتن در برابر فرهنگ و تمدن اسلامی، بصیرت افزایی از مسائل مهمی است که نباید فراموش شود.

 اکنون دنیای غرب و رسانه‌های غرب بر روی عنصر زن تمرکز کرده‌اند و تلاش دارند تا با هم‌سو کردن زنان در جامعه اسلامی با فرهنگ غربی، جامعه را از توسعه و تعالی باز دارند.

 رسانه‌ها به عنوان ابزاری برای مقابله با جنگ نرم به شمار می‌روند و لذا باید با بصیرت‌افزایی برای روشنگری در جامعه تلاش کنند و بسیج رسانه شهرستان نکا تلاش دارد تا با برگزاری دوره‌های آموزشی و همایش‌های راهبردی و بصیرت‌افزایی به همت هیأت اندیشه‌ورز، این خوراک فرهنگی را در اختیار افراد قرار داده و بصیرت‌افزایی کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها