نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: امام زادگان و نوادگان اهل‌بیت وسیله‌ای برای رشد تعالی جامعه تشیع هستند
کد خبر: ۹۰۳۷۴۳۶
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آستانه‌اشرفیه، آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز به مناسبت روز ملی تکریم و بزرگداشت امام زادگان در حسینیه اعظم حرم مطهر سلطان سید جلال‌الدین اشرف با تبریک ایام دهه کرامت اظهار کرد: همه مسلمانان باید حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) را الگوی زندگانی خود قرار دهند.

وی ویژگی خاص شیعیان را داشتن افرادی از درون  جامعه اسلامی دانست و افزود: ما مسلمانان درون خود برنامه‌ای داریم که سایر مسلمانان از آن بی‌بهره هستند، مسلمان و شیعیان باید از این ظرفیت برای جامعه استفاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه بقاع متبرکه امام زادگان و نوادگان اهل‌بیت وسیله‌ای برای رشد تعالی جامعه تشیع هستند گفت: مسئله زیارت بقاع متبرکه ائمه و نوادگان درون جامعه شیعه می‌تواند باعث تغییرات اساسی در الگوی زندگی شود.

فلاحتی بیان کرد: وجود بقاع متبرکه موجب تقویت روحیه ظلم‌ستیزی و مبارزه با ظلم، تقویت روحیه مبارزه باجهل و ناآگاهی و تقویت روحیه بدعت ستیزی می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف اصلی امام زمان (عج) پس از ظهور مبارزه با ظلم است افزود: وقتی امام زمان (عج)  ظهور کند هیچ جایی که با ظلم ساخته شد از آن عبور نمی‌کند مگر اینکه آن را نابود کند، امام اجازه نمی‌دهد هیچ سلطه گری باقی بماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای به حاشیه کشاندن ایران گفت: ازآنجاکه هیچ جامعه‌ای مانند ایران در تمام مسائل روز دنیا آگاهی ندارد و به این دلیل است که رژیم صهیونیستی و آمریکا برای به حاشیه کشاندن ایران و ضربه زدن به ما از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

فلاحتی با اشاره به سرک کشیدن برخی از دانشگاه و حوزه گفت: عده‌ای در دانشگاه‌ها سرک می‌کشند و تأکیددارند که دانشجویان تنها باید درس بخوانند و به علوم و معارف دینی و اسلامی کاری نداشته باشند و نقش علوم اسلامی را در دانشگاه کم‌رنگ می‌کنند.

وی با اذعان به اینکه کسانی که در مقابل تعلیم علوم اسلامی جبهه می‌گیرند خیانت‌کار هستند افزود: تمام افراد جامعه اسلامی  باید اطلاعات سیاسی و معارفی کامل داشته باشند تا به‌راحتی مورد هجوم و فریب قدرت‌طلبان دنیا قرار نگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان یکی از اهداف نماز جمعه را آگاهی دادن به مردم عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف نماز جمعه داد آگاهی به مردم از سیاست و برنامه‌های سیاسی دنیای اسلام و آگاهی بخشی به آنان درباره نقشه‌های استعمارگران دنیا است.

فلاحتی با بیان اینکه آگاه کردن مردم از فتنه و فتنه گران هدف دیگر نماز جمعه است تصریح کرد: متأسفانه امروزه در برخی مجالس روضه و هیئت‌ها خرافه گویی‌هایی مشاهده می‌شود که امیدواریم به‌زودی این مسائل از جامعه اسلامی زدوده شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات