خبرهای داغ:
نایب رئیس شورای شهر ارومیه گفت: شهرهایی که بیشتر از یک میلیون جمعیت دارند می توانند از امکانات ریلی استفاده کنند و تراموا در ۲۲ بهمن امسال کلنگ زنی می شود.
کد خبر: ۹۰۳۷۴۲۰
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳

 

عادل فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت تراموا در شهر ارومیه اظهار داشت: ارومیه نخستین شهر ورود یافته به بحث تراموای شهری است و راه اندازی تراموا در شهر ارومیه سبب کاهش ترافیک در سطح شهر می شود.

وی افزود: شهرداری ارومیه جهت اجرای پروژه تراموا یک سال و نیم پیش برای شرکت‌ها فراخوان کشوری داده است واکنون 28 شرکت اعلام آمادگی کردند که پس از بررسی‌های اولیه در مورد  توان اجرایی و توان مالی هر یک از آن‌ها تعداد 10 شرکت انتخاب شد و با 5 شرکت وارد رایزنی شد.

نایب رئیس شورای شهر ارومیه بیان کرد: شهرهایی که بیشتر از یک میلیون نفر جمعیت دارند می‌توانند از امکانات ریلی استفاذده کنند  و این در حالی است که اکنون جمعیت شهر ارومیه در حدود 800 هزار نفر و تعداد خودروها 300 هزار دستگاه است و بعد از تهران بیشترین ضریب خودرو را با توجه به جمعیت در سطح شهر در خود جای داده است.

وی با اشاره به مسیر تراموا گفت: خط تراموا از بلوار 7 تیر، بلوار 7 شهریور،  خیابان امام، خیابان امینی، مدرس، خیابان طالقانی و بلوار استاد شهریار و بلوار قاسمی عبور می‌کند.

فتاحی با اشاره به مبدا و مقصد پروژه تراموا تصریح کرد: مبدا تراموای شهری میدان خاتم‌الانبیا در جاده شهید کلانتری و مقصد آن روبه روی مجتمع فرهنگی مخابرات جنب پارک استقلال خواهد بود.

وی اظهار کرد: پروژه تراموا برای کاهش وضعیت ترافیکی ارومیه و کمرنگ کردن تردد اتوبوس‌ها در مرکز شهرمطرح شد که علت تاخیرنوسانات بازار ارز از جمله عوامل دیرکرد این پروژه بوده است که اکنون مطالعات ژئوفیزیکی انجام شده و 14 ایستگاه پیش بینی شده و 9 کیلومتر و 200 متر مسیر رفت و همین اندازه مسیر برگشت است.

انتهای پیام

ارسال نظرات