مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سیستان و بلوچستان:

رسالت بسیج دانش آموزی تربیت نیروی کارآمد و انقلابی است

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سیستان و بلوچستان: طرح یاوران ولایت مهارت‌های مدیرتی، اخلاقی و اعتقادی را به فرماندهان بسیج مدارس متوسطه دوم می‌آموزد.
کد خبر: ۹۰۳۷۳۵۴
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

سرهنگ پاسدار علیرضا پهلوانروی، مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان با اشاره به این مطلب که برای ایجاد فرماندهی واحد در بین دانش آموزان طرحی با عنوان یاوران ولایت دانش‌آموزی در مدارس سیستان و بلوچستان اجرایی می‌شود،گفت: طرح یاوران ولایت دانش‌آموزی با همکاری بسیج دانش‌آموزی استان با هدف تربیت جوانان و نوجوانانی بصیر، ولایت‌مدار، مؤمن و انقلابی برای فردای ایران اسلامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی طرح یاوران ولایت دانش‌آموزی ۴ روزه است، تأکید کرد: در این طرح علاوه بر آشنایی دانش آموزان با ساختار و تشکیلات بسیج، به ویژه، واحد بسیج دانش آموزی در مدارس، دانش آموزان مباحثی از قبیل استکبار ستیزی، رسانه و سواد رسانه ای، امامت و مهدویت و ولایت فقیه را آموزش می‌بینند.

سرهنگ پهلوانروی بیان کرد: علاوه بر کلاس های تخصصی در کنار مباحث آموزشی جلسات اخلاقی و تربیتی و جلسات سخنرانی پیرامون مباحث فرهنگی، بصیرتی و تشکیلاتی با حضور اساتید مطرح کشوری برگزار می‌گردد.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان ارتقا سطح معرفت و بصیرت دینی دانش آموزان بسیجی برای حضور فعال و اثرگذار آنان در صحنه‌های مختلف را از دیگر اهداف برگزاری این طرح برشمرد.

این مسئول اظهار داشت: دوره‌های آموزشی طرح ولایت از سال ۱۳۷۶ بصورت متمرکز در تهران آغاز شد؛ و بعد از اجرای موثر دوره‌ها در دوسال متوالی و آشکار شدن اثرات نسبتا عمیق برنامه‌ها و استقبال مطلوب دانش آموزان از این دوره ها، در سال ۱۳۷۸ دوره‌ها به دو مرحله مقدماتی و تکمیلی تقسیم شد، که مرحله مقدماتی آن در استان‌ها و مرحله تکمیلی آن همانند گذشته توسط مرکز طرح ولایت سازمان بسیج دانش آموزی اجرا می‌شود.
 
وی با تاکید بر این مطلب که دوره‌های آموزشی طرح ولایت بسیج دانش آموزی تابستان هر سال با حضور دانش آموزان منتخب از مدارس سراسر استان در فضای مناسب اردوگاهی به مدت ۵ روز برگزار می‌شود، ادامه داد: طرح دانش آموزی یاوران ولایت به منظور ایجاد مسئولیت پذیری در دانش آموزان با شرکت ۵۰۰ دانش آموز بسیجی خواهر و برادر در دو اردوگاه در شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.

پهلوانروی با اشاره به این نکته که دانش آموزان در سنی قرار دارند که افکار آن‌ها در حال شکل گیری است، اظهار داشت: بسیج دانش آموزی یکی از ارکان اصلی بسیج را تشکیل می‌دهد که مهم‌ترین رسالت این سازمان تربیت نیروی کارآمد، متعهد و انقلابی است.
 
 مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان به تهدیدات و توطئه‌های دشمن در قالب جنگ نرم جهت آسیب رساندن به قشر جوان و آینده ساز انقلاب اشاره و تصریح کرد: نوجوانان با وجود عدم آمادگی به‌دنبال مستقل شدن هستند و خطر حملات فرهنگی دشمن بیش از تمام اقشار آنان را تهدید می‌کند.

وی اظهار داشت: طرح یاوران ولایت مهارت‌های مدیریتی، اخلاقی و اعتقادی را به فرماندهان بسیج مدارس متوسطه دوم می‌آموزد.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزانی که برای فرماندهی پایگاه بسیج مدرسه خود داوطلب می‌شوند پس از گزینش و شناسایی نیاز به آموزش و کسب مهارت دارند افزود: طرح یاوران ولایت برای فرماندهان پایگاه‌های بسیج دانش آموزی در مرکز استان طی ۴ شبانه روز برگزار می‌شود.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه ۵۰۰ نفر در قالب طرح ولایت در شهرستان زاهدان آموزش خواهند دید خاطر نشان کرد: از این تعداد ۲۵۰ نفر برادر در اردوگاه شهید مطهری و ۲۵۰ نفر خواهر در اردوگاه فاطمه الزهرا(س) دوره های آموزشی لازم را فرا می گیرند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار