رئیس مجمع عالی بسیج عشایری چهارمحال و بختیاری گفت: ییلاق و قشلاق عشایر با خلاء 120 روزه مواجه است.
کد خبر: ۹۰۳۷۳۴۰
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ با حضور مسئولان استانی و کشوری، همایش تکریم و تجلیل از 400شبان و گله دار عشایری استان چهارمحال و بختیاری با حضور مسئولان کشوری در شهرکرد برگزار شد.

در این همایش طهمورث فتاحی به نمایندگی از عشایر استان چهارمحال و بختیاری به بیان مشکلات این قشر زحمت کش و تولید کننده محصولات دامی و لبنی بزرگ پرداخت و افزود: امیدوارم سیاست ها و فرهنگ سازی های انجام گرفته سبب شود این قشر در جامعه عزیز قلمداد شوند.

رئیس مجمع عالی بسیج عشایری چهارمحال و بختیاری با بیان مشکلات عشایر، اظهار کرد: متأسفانه 90درصد از دام عشایر استان به صورت نارس و با وزن غیرواقعی به فروش می رسد و از سوی د یگر هنوز نحوه دامداری  سنتی است که مسئولین باید برای بهبود این وضعیت اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: مشکلات زیست محیطی در بسیاری از مناطق عشایر نشین و مشکلات گسترده با سازمان منابع طبیعی در واگذاری مراتع از دیگر مشکلات عشایر به شمار می روند.

فتاحی افزود: اساسی ترین مشکل ما در بحث برنامه ریزی قشر عشایر است که تقاضا داریم این مشکل در فراکسیون عشایر مجلس مطرح و حل گردد.

رئیس مجمع عالی بسیج عشایری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: خلاء 120روزه ییلاق و قشلاق عشایر یکی دیگر از مشکلات اساسی پیش روی این قشر می باشد.

وی خاطرنشان کرد: از یک سو شاهدیم عشایر 20 شهریور باید استان ما را به سوی استان خوزستان ترک کنند و این در حالی است که استان خوزستان مراتع خود را در نیمه دوم آبان ماه میزبان عشایر کرده است.

فتاحی افزود: از سوی دیگر پنجم فروردین زمانی است که عشایر باید خوزستان را ترک نمایند و استان چهارمحال و بختیاری 31 اردیبهشت را تاریخ ورود اعلام کرده است، که این مشکل باید به لحاظ قانونی حل شود.

وی در پایان گفت: بررسی هویتی و سجلی عشایر استان، بررسی نقش زنان در رونق پایدار عشایر، دیدار سالانه با نماینده ولی فقیه به جهت بیعت تاریخی عشایر در سال 57 با حضرت امام(ره)، از جمله اقدامات انجام گرفته در مجمع عالی بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری می باشد.

ارسال نظرات