معاون نشر و ادبیات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه
سردار علی ناظری  با بیان اینکه اگر تفکر‌ ما عمیق باشد هر فکر و عقیده با فکر دیگری تفاوت دارد بیان کرد: هرچند به دنبال یک موضوع و مکتب باشد تکراری نمی‌شود اگر هر نویسنده یک اتفاق و جریان را از دید و فکر خودش بنویسد تا خروجی‌ها متفاوت باشد.
کد خبر: ۹۰۳۷۳۳۹
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،   سردار علی ناظری  در کارگاه توانمند‌سازی نویسندگی و خاطره‌نویسی دفاع مقدس که در سالن اجتماعات موزه دفاع مقدس برگزار شد با ترسیم شرایط کنونی کشور، این دوره را دوران قدرت جمهوری اسلامی از لحاظ تأثیرگذاری بین‌المللی، قدرت داخلی و... دانست و اظهارداشت: کسی که بداند‌ برای چه هدفی آمده است سست و دودل نشده و جریانات انحرافی آن را به بیراهه نمی‌کشد.
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) می‌فرمایند 15 خرداد را بشناسید گفت: تعبیر من از این جمله امام راحل این است که حماسه را بشناسید و بدانیم چه اتفاقی افتاده است و متاسفانه ما در وقایع هنوز به این نتیجه نرسیدیم که چه اتفاقی افتاده است.
معاون نشر و ادبیات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم چیزی را بنویسیم باید فضایی را که می‌خواهیم وارد آن بشویم به درستی بشناسیم افزود: اگر واقعا می‌خواهیم کاری را انجام دهیم با دل و جان وارد آن بشویم تا با آن کار انس بگیریم نه اینکه سطحی وارد موضوع شده و بخواهیم راجع به آن ‌موضوع مطلب بنویسیم.
وی با بیان اینکه اگر تفکر‌ ما عمیق باشد هر فکر و عقیده با فکر دیگری تفاوت دارد بیان کرد: هرچند به دنبال یک موضوع و مکتب باشد تکراری نمی‌شود اگر هر نویسنده یک اتفاق و جریان را از دید و فکر خودش بنویسد تا خروجی‌ها متفاوت باشد.
سردار ناظری با اشاره به اینکه کسانی که وارد کار نویسندگی دفاع مقدس می‌شوند باید فضای دفاع و جنگ را با تمام وجود خود حس کنند تصریح کرد: برای اینکه نوشته خوبی داشته باشیم باید محیط بین‌الملل و فضای جهانی را بشناسیم و بدانیم ادبیات در جهان و منطقه به چه شکل است.
وی با تاکید بر اینکه صرف داشتن اطلاعات درباره یک موضوع برای نویسندگی کافی نیست و خروجی سطحی بیرون می‌آید افزود: باید پشت هر نوشته پشتوانه فکری عمیق باشد و هرنویسنده باید به آنچه که می‌نویسد معتقد باشد و اگر جز این باشد تاثیرگذاری لازم را ندارد.
معاون نشر و ادبیات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با بیان اینکه حماسه، حماسه‌آفرینی و تجلیل از حماسه‌آفرینان سه موضوع مهم در بحث نویسندگی دفاع مقدس است گفت: شهید اگر تصمیم می‌گیرد، به جبهه می‌رود و شهید می‌شود بخشی از آن مربوط به لقمه‌ای که خورده و محیط خانواده است.
وی با اشاره به اینکه نویسنده‌ای‌ که ‌خودش ‌در جنگ‌ حضور ‌داشته و با ‌حس و حال جنگ آشناست افزود: چنین نویسنده‌ای با بهره‌گیری از تکنیکی‌های نویسندگی خروجی بسیار خوبی دارد و نویسنده‌ای که حضور نداشته است باید با حس و حال جنگ آشنا شود و خودش آن فضا را درک کند.
سردار ناظری با بیان اینکه اگر بانک اطلاعاتی راجع به نویسندگان داشته باشیم، آثار آنها را جمع‌آوری و نقطه نظر آنها را نسبت موضوعات مشخص کنیم، بدانیم گرایشات آنها چیست و همه اطلاعات در این حوزه گردآوری شود، می‌دانیم در نهایت برای خلق یک اثر سراغ چه کسی برویم افزود: اینگونه یک نقشه راه جلوی ما است و داشته‌های ما در هر مورد مشخص و نتیجه یک کار حرفه‌ای می‌شود.

ارسال نظرات