مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد با اشاره به اینکه خادمان آستان مقدس رضوی در یزد با اقشار مختلف مردم دیدار می‌کنند گفت: مردمی بودن مهمترین ویژگی جشنواره زیر سایه خورشید است.
کد خبر: ۹۰۳۷۳۳۳
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد در دیدار خادمان آستان مقدس امام رضا (ع) با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره زیرسایه خورشید اظهار داشت: از مهمترین ویژگی‌های برنامه‌های زیر سایه خورشید، مردمی بودن این جشنواره است.

وی تصریح کرد: در طول زمان اجرای برنامه‌های این جشنواره مردم با شور و اشتیاق بسیار خاصی در راستای برنامه‌ریزی برای بهتر برگزار شدن جشنواره فعالیت می‌کردند که این موضوع نشات گرفته از عشق و ارادت ایرانیان به آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) دارد.

مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد خاطرنشان کرد: جشنواره زیر سایه خورشید بزرگترین جشنواره‌ای است که ما می‌توانیم در ایران و حتی در جهان پیدا کنیم و در نوع خود بسیار کم نظیر است.

مهدوی‌نژاد با اشاره به اینکه بزرگترین تجمع جهان هم مربوط به اربعین امام حسین (ع) است بیان کرد: اربعین یک اجتماع میلیونی است که در هیچ زمانی دنیا چنین تجمع عظیمی را به چشم خود مشاهده نکرده است.

وی با تاکید بر نقش چنین اجتماعاتی در ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) در جهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامه‌های زیر سایه خورشید در یک هزار و ۵۰۰ نقطه از جهان برگزار می‌شود و قطعا این موضوع عامل مهمی در معرفی سیره و فرهنگ رضوی به جهانیان است.

مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد یکی از رویکرد‌های امام رضا (ع) را دیدار چهره به چهره با مردم دانست و تصریح کرد: در این جشنواره هم برنامه‌ریزی شده که مردم با خادمان علی بن موسی الرضا (ع) دیدار چهره به چهره داشته باشند.

مهدوی‌نژاد افزود: این برنامه و حضور پرچم و خادمان امام رضا (ع) در بین مردم سبب می‌شود که حال و هوای حرم مطهر امام رضا در نقاط مختلف استان یزد ایجاد شود.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ رضوی در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: حضور خادمان در بین مردم و دیدار با اقشار مختلف زمینه بسیار خوبی برای ترویج این فرهنگ در بیان افراد مختلف است.
ارسال نظرات