خبرهای داغ:
معاون اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:
معاون اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از اطفای حریق در بیش از ۲۶۰ هکتار از جنگل‌های ارسباران در چهار حادثه مختلف طی هفته گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۷۳۱۱
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، میر محسن حسینی قمی با بیان این‌که متاسفانه طی هفته گذشته چهار مورد آتش سوزی در جنگل‌های ارسباران گزارش شد، اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در سریع‌ترین زمان ممکن عملیات اطفای حریق را با همکاری جوامع محلی، منابع طبیعی، هلال احمر، هنگ مرزی و مدیریت بحران استان به انجام رساند.

وی افزود: در بزرگترین مورد آتش سوزی، ۲۵۰ هکتار از منطقه حفاظت شده ارسباران در منطقه کلیبر شامل ۵۵ درصد مرتع، ۴۰ درصد مرتع مشجر و ۵ درصد منطقه جنگلی در آتش سوخت.

حسینی قمی ادامه داد: در سه مورد آتش سوزی دیگر نیز ۱۰ هکتار از منطقه حفاظت شده دیزمار و یک هزار و ۶۰۰ متر مربع از منطقه حفاظت شده ارسباران طعمه حریق شد.

وی از همکاری جوامع محلی و نیروهای امدادی و نظامی در مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده ارسباران تقدیر کرد و گفت: از همه توان برای مهار آتش سوزی در کمترین زمان استفاده شد؛ از همکاری همه دستگاه ها و مردم عزیز در این عملیات قدردانی می کنیم.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به گرمای هوا نسبت به بروز مجدد آتش سوزی در جنگل‌های ارسباران هشدار داد و گفت: به هیچ عنوان نباید در مراتع و مناطق جنگلی آتش روشن شود.

حسینی قمی افزود: از رها سازی مواد شیشه ای (نظیر انواع بطری شیشه ای و پلاستیکی)، خرده شیشه و اشیا مشابه در داخل جنگل ها و مراتع باید خودداری شود، زیرا این اشیاء همانند عدسی ذره بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک و مواد قابل اشتعال کف جنگل ها و مراتع شده و کانون های آتش در مناطق ایجاد می کنند.

وی گفت: جنگل‌ها و مناطق حفاظت شده استان مواهب طبیعی و خدادادی هستند و همه ما وظیفه داریم با استفاده درست، این مواهب الهی را برای نسل های آینده هم حفظ کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها