خبرهای داغ:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان، گفت: اگر ریشه طلاق را در سنین جوانی بررسی کنیم، صرفا مربوط به بیکاری و اعتیاد نیست بلکه به دلیل معضلات فرهنگی بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۰۳۷۲۸۰
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی‌فر امشب  در خصوص میزان آمار طلاق و ازدواج در استان با بیان اینکه بیشترین آمار طلاق در حدفاصل سنین 30 تا 34 در آقایان و سنین 25 تا 29 سال بین زنان اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: این موضوع نشان‌دهنده این است که بیشتر طلاق‌ها در سال‌های اولیه ازدواج رخ می‌دهد.

وی افزود: امروز برای مثال یکی از این علل طلاق در سنین مورد نظر، موضوع فضای مجازی است، اگر ریشه طلاق در این سنین را بررسی کنیم، صرفا مربوط به بیکاری و اعتیاد نیست بلکه به دلیل معضلات فرهنگی بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

شهرتی فر ادامه داد: همچنین آمار نرخ طلاق برحسب تحصیلات قابل‌ تأمل است، چراکه آمار طلاق در سطح نهضت سوادآموزی صفر درصد، در سطح ابتدای 13 درصد،در سطح راهنمایی 20 درصد،کمتر از دیپلم 9 درصد، سطوح فوق‌دیپلم و پیش‌دانشگاهی 27 درصد، فوق‌دیپلم  5 درصد، لیسانس 11 درصد و فوق‌لیسانس 3 درصد بوده، این نشان‌دهنده تأثیر سطح تحصیلاتی و محیطی در موضوع طلاق است.

وی با اشاره به بالا بودن آمار طلاق در سطح تحصیلاتی دیپلم و پیش‌دانشگاهی گفت: این موضوع به دلیل تجربه کم و آموزش ناکافی بوده که منجر به طلاق شده‌ است.

شهرتی‌فر با تأکید براینکه برای حفظ ثبات و استحکام نهاد خانواده باید هرکاری انجام دهیم، گفت: در سه‌ ماهه اول سال 97 میزان ازدواج به 9 هزار 312 مورد افزایش‌یافته که جای شکر دارد اما متأسفانه طلاق هم افزایش قابل‌توجهی داشته است.

وی ادامه داد: آمار طلاق در سه‌ماهه اول سال 96 به میزان 2 هزار و 16 مورد بوده که این میزان در مدت‌زمان مشابه سال‌جاری به 2 هزار و 277 مورد رسیده است.

ارسال نظرات