فرماندار شهرستان ری: پیشگیری از اعتیاد باید به یک فرهنگ همگانی تبدیل شود
خبرگزاری بسیج: فرماندار ویژه شهرستان ری در مراسم کلنگ زنی فاز دو مرکز معتادان متجاهر «شفق» گفت:مسئولیت اجتماعی متوجه همه ما است و اگر قانون به برخی دستگاه ها تکلیف کرده اما عقل به ما می گوید برای رسیدن به یک جامعه ایمن همه ما باید حساسیت بخرج دهیم و برای رفع این معضل کمک کنیم.
کد خبر: ۹۰۳۷۲۷۶
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ هدایت الله جمالی پور ادامه داد:پیشگیری باید اولویت نخست ما باشد. نباید انتظار داشته باشیم که مسئولیت رسیدگی به این موضوع فقط در حوزه اختیارات دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، مسئولان شهری، ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی ، اداره اطلاعات و کسانی که مسئولیت قانونی پیدا می کنند باشد. باید بحث پیشگیری از ابتلای افراد به اعتیاد به عنوان یک اصل در دستور کار ما باشد. رسالت صدا و سیما به عنوان دانشگاه و سایر رسانه ها آموزش و آگاهی بخشی است رسانه ها در حوزه آشنایی مردم با مواد مخدر باید با قدرت وارد شوند و آحاد جامعه را نسبت به این پدیده خطرناک حساس کنند تا مردم از خطرات پیچیده این بلای خانمانسوز آگاه شوند. اگر عقوبت این خطر را نبینیم برای نسل های آینده وبرای کشور خطرات بزرگی ایجاد خواهد شد.

جمالی پور با اشاره به اینکه جوانان سرمایه ها و منابع ملی کشور هستند و برای تربیت یک پزشک 800 میلیو تومان هزینه می شود، تاکید کرد: حیف است این سرمایه های عظیم معتاد شوند بنابر این بایدهمه ظرفیت های تبلیغاتی را برای آموزش و آگاه سازی به کار بگیریم سنگر نماز جمعه باید به طور جدی در این موضوع ورود کند، ائمه جماعات، دستگاه های اجرایی ، شهرداران و همه باید در این زمینه به طور جد ورود پیدا کنند و پیشگیری از اعتیاد یک فرهنگ همگانی شود تا در این زمینه توفیق کسب کنیم. اما در عین حال بخشی از افراد هم دچار این بیماری و گرفتار می شوند که باید برای آنها هم امکانات بهبودی را فراهم کنیم. مقوله اعتیاد به عنوان یک واقعیت در کنار ما است باید در هر دو بخش پیشگیری و درمان همه با هم کمک کنیم ساختن کشور در گروی همبستگی و همدلی اتفاق می افتد.

 جمالی پور خاطرنشان کرد: مراکز ترک اعتیاد زندان نیست بلکه درمانگاه و کلینیک محسوب می شوند، وی اظهار داشت: خیلی ها برای مجوز دادن ایجاد چنین مراکزی بهانه ها ی مختلف مطرح کرده و مشکل ایجاد می کنند در حالی که مجوز احداث این مراکز باید به سرعت صادر و از حقوق این قشر بیماران صیانت شود.  

مراسم کلنگ زنی فاز دوم مرکز نگهداری معتادین متجاهر شفق پیش از ظهر روز چهارشنبه با حضور فرماندار ویژه شهرستان ری، مدیر کل بهزیستی استان تهران و جمعی از مسئولان شهری و استانی برگزار شد.

   مدیریت مرکز نگهداری معتادان متجاهر شفق سال 96 از شورای مبارزه با مواد مخدر به بهزیستی شهرستان ری واگذار شد، فاز نخست این مرکز 30 هزار متر مربع در 4 هزار متر مربع زیربنا و 2500 متر مربع سالن نگهداری است و در حال حاضر 800 معتاد متجاهر در این کمپ در حال نگهداری و تحت درمان هستند.

عملیات اجرایی فاز دوم مرکز شفق نیز با ظرفیت 300 نفر و در زمینی به وسعت 6 هزار متر مربع متشکل از سالن های چند منظوره برای ایجاد کارگاه های آموزشی روز چهارشنبه همزمان با هفته بهزیستی آغاز شد.

 

  

 

ارسال نظرات