عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید بخشنامه های بانک مرکزی مهمترین عامل ایجاد گردباد در فضای اقتصادی کشور بوده واین اقدامات آثار مخربی به دنبال داشته است.
کد خبر: ۹۰۳۷۲۴۴
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
 
 
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بخشنامه های متعدد بانک مرکزی تاثیر آن بر التهاب بازار ارز، اظهار داشت: بخشنامه های متعدد بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز و تغییر مدام این بخشنامه ها تاثیر منفی و حتی مخرب دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس، تاکید کرد: تعدد بخشنامه ها نشانگر بی ثباتی است، قصد قضاوت کردن عملکرد دولت و بانک مرکزی را ندارم، در واقع نتایج  و اتفاقاتی که از تصمیم گیری های اخیر رخ داده ملاک تحلیل است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: این احتمال وجود دارد که بخشنامه های بانک مرکزی ابزاری برای برهم زدن بازار ارز و دلار بوده است، چرا که تصمیمات و اقداماتی که صورت گرفته مشکوک است.

وی با بیان اینکه براثر تصمیمات بانک مرکزی گردبادی در فضای اقتصادی کشور ایجاد شده است، بیان داشت: این تصمیمات زندگی روزمره مردم را تحت تاثیر قرار داده و قیمت ها به صورت دیوانه کننده ای افزایش یافته است، حتی خرید از تره بار شهرداری ها بر مردم فشای می آورد.

این نماینده مجلس ادامه داد: وضعیت برای آنهایی که بیکار هستند یا حقوق های بسیار پایینی می گیرند سخت و دشوار است، ما شرمنده مردم هستیم و نمی توانیم جواب مردم را بدهیم.

حیدری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید براینکه بخشنامه های متعدد بانک مرکزی تاثیر مخرب داشته است اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در تخریب بازار همین بخشنامه ها بوده و شاید بستری برای ایجاد این گردباد ها بوده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اینکه ایجاد چنین گردبادی آگاهانه بود یا خیر جای تامل دارد و لازم است مراجع دیگر به آن رسیدگی کنند، است و امیدواریم که مراجع ذی صلاح ورود و بررسی کنند.

ارسال نظرات