کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با «بسیج»:

برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی؛ گام اول در تحقق نقشه راه اقتصاد/ ناکارآمدی تیم اقتصادی به اوج خود رسیده است

کارشناس مسائل اقتصادی بیان داشت: مبارزه قاطعانه و سرسختانه با مفاسد اقتصادی و آقازاده‌ها و افرادیکه بعنوان نفوذی سعی در ایجاد اختلال و اختلاس دارند، حرف اول را در تحقق نقشه راه اقتصاد کشور می‌زند.
کد خبر: ۹۰۳۷۲۱۸
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
 قدرت الله عظیم پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار کرد: در این محاصره و جنگ نابرابر اقتصادی که دشمن با هدف فروپاشی اقتصاد و معیشت مردم برای نظام اسلامی ایران طراحی کرده نیازمند یک راهبرد واحد و نقشه راه هستیم که با روی کار آمدن دولت‌های جدید این نقشه راه مسیر خود را تغییر ندهد و همه مدیران و کارگزاران در کنار مردم بر همان مدار حرکت کنند.

وی با بیان اینکه در جنگ افتصادی نیازمند فرماندهان و مدیرانی جهادی و دغدغه‌مند هستیم، افزود: این ظرفیت می‌تواند با اجرای صحیح قوانین و مقررات نقشه راه افتصاد کشور را با مشارکت مردم در مدار بهبود فضای کسب و کار ترسیم کند.

استاد دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: مشارکت مردم و فعالان اقتصادی زمانی عملیاتی می‌شود که بدانند دولت‌ها در یک مسیری مشخص و با یک نقشه راه در حال حرکت هستند آنگاه است که بصورت خودجوش همه در مسیر عمران و آبادانی و شکوفایی اقتصاد کشور حرکت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: البته در این نقشه راه مبارزه قاطعانه و سرسختانه با مفاسد اقتصادی و آقازاده‌ها و افرادیکه بعنوان نفوذی سعی در ایجاد اختلال و اختلاس دارند حرف اول را می‌زند، یعنی کسانی که این نقشه راه را ترسیم و به مردم نشان دادند خود و اطرافیان از هر گونه فساد و رانت و اختلاس مبری باشند.

وی افزود: بی شک اگر حتی نیمی از مفسدان اقتصادی که به تعبیری محارب و مفسد فی الارض برشمرده می‌شوند دستشان از بیت المال کوتاه شود و سیستم‌های جامع و هوشمند الکترونیکی که نتوان در آن‌ها اختلالی ایجاد کنند برای اقتصاد طراحی شود به همان میزان فضای کسب و کار و اشتغالزایی رونق خواهد یافت و همگان شاهد یک جهش در این عرصه خواهند بود.

این کارشناس مسائل اقتصادی اضافه کرد: چگونه می‌شود یک جوان ۳۱ ساله و یا افرادی دیگر به یک باره ده‌ها هزار سکه را در یک زمان کوتاه و مشخص خریداری کنند و شاهد این آشفتگی در بازار ارز و سکه باشیم، بی شک علاوه بر بی تدبیری و سهل انگاری مسوولان، فقدان سیستم‌های جامع و هوشمند که در اختیار همه مردم قرار داشته باشد بر این آشفته بازار نیز افزوده است.

تحلیلگر مسائل اقتصادی بیان داشت: امروز مهمترین و اساسی‌ترین خلاء موجود در اقتصاد کشور فقدان یک نقشه راه است و از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون تمامی دولت‌ها مسیر ناصحیحی را برای اداره کشور انتخاب کردند و بجای اینکه به زیر ساخت‌ها و سایر ظرفیت‌ها پرداخته شود دل در گرو چاه‌های نفت و واردات داشتند.

وی با بیان اینکه در شرایط موجود دیگر این اقدامات مسکن وار بیماری اقتصاد کشور را علاج نمی‌کند، افزود: باید ریشه بیماری درمان شود و تنها راه آن اجرای ۲۴ بند از سیاست‌های ابلاغی افتصاد مقاومتی است که از سال ۹۲ همچنان بر زمین مانده و برخی از مدیران کابینه اعتقادی به آن نیز ندارند.

میانداری موثر دولت با تغییرات تاکتیکی تیم اقتصادی محقق می‌شود

این تحلیلگر مسائل اقتصادی با بیان اینکه ضعف و ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت در چند ماهه اخیر به اوج خود رسیده، افزود: زمانی می‌توان نقشه راه اقتصاد کشور را در مسیری هموار دنبال کرد که فرماندهان و مدیران آن توانمند و کارامد باشند نه اینکه با یک شوی تبلیعاتی دشمن بازار از دست آن‌ها خارج و در ادامه مجلس شورای اسلامی که باید بدنبال قوانین و مطالبات مردم باشد هر روز سرگرم جمع آوری امضا و استیضاح باشد.

عظیم پور بیان داشت: امروز میانداری موثر دولت مستلزم تغییرات تاکتیکی در کابینه است، از طرفی مجلس شورای اسلامی نیز باید بسیاری از قوانین دست و پا گیر که به اقتصاد کشور آسیب رسانده را اصلاح و مجدد ابلاغ کند.

آبی از اروپا برای ملت ایران گرم نخواهد شد

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه اروپا شعبه‌ای از آمریکاست، افزود: این کمال ساده اندیشی است که گمان کنبم اروپایی‌ها برای جمهوری اسلامی ایران قدمی برخواهند داشت کما اینکه در این چهل سال گذشته به جز توطئه و همدستی با دشمنان انقلاب چیز دیگری از اروپا به ما نرسبده است.

وی بیان کرد: اروپا شعبه‌ای از آمریکاست و همان سیاست‌های سیاستمداران ایالات متحده را دنبال می‌کنند، زیرا اغلب مدیران شرکت‌های معتبر اروپایی آمریکایی هستند، لذا آبی از اروپایی‌ها برای ملت ایران گرم نخواهد شد.

عظیم پور گفت: البته این نباید بهانه‌ای شود که ما از حقمان در قرارداد برجام بگذریم، مسوولان دیپلماسی کشور تا آخرین نفس باید تلاس کنند و تضمین‌های لازم و ضمانت‌های اجرایی را برای ماتدن در برجام اخذ کنند.

بازار‌های منطقه ظرفیت عظیمی برای جهش اقتصادی ایران ایجاده کرده است

کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: دلخوش کردن به اروپایی‌ها امیدوار کننده نیست و معاونت اقتصادی وزارت خارجه و سایر دستگاه‌ها باید به سمت شرق سوق داده شوند، ضمن انکه بازار ۴۰۰ میلیونی منطقه ظرفیت عظیمی برای بهبود فضای کسب و کار و جهش اقتصادی ایجاد کرده است.

وی افزود: از روابط حسنه با کشور‌های منطقه بویژه روسیه باید نهایت بهره برداری را ببریم و به استناد آن برای صادرات و همچنین واردات کالا‌های ضروری در نقشه راه اقتصاد کشور برای ان برنامه ریزی دقیقی انجام شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها