توسط حوزه ۲ حضرت رقیه (س) سپاه ناحیه حر مشهد صورت گرفت؛
به همت حوزه ۲ حضرت رقیه (س) سپاه ناحیه حر مشهد همایش و جشن بزرگ "حجاب؛ زیبای بی پایان" به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س)، روز دختر و هفته عفاف و حجاب در فرهنگسرای قرآن و عترت با حضور پرشور خواهران بسیجی پایگاه‌های تابعه برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۷۱۹۶
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، استاد حوزه و دانشگاه در این همایش، ضمن گرامیداشت ولادت حضرت معصومه (س) و تبریک روز دختر و دهه کرامت؛ حضرت معصومه (س) را مایه افتخار مسلمانان دانست و ایشان را الگوی عملی زنان معرفی کرد و گفت: این بانوی مکرمه، دختری تربیت یافته در مکتب علوی و فاطمی بود.

وی در خصوص مقام و جایگاه آن حضرت به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند: مسلمانان و پیروان اهل بیت(ع) به خصوص مردم قم و بالاخص طلاب و علما باید زیارت حضرت معصومه (س) را مغتنم بدانند و از آن حضرت استمداد بنمایند؛ اشاره کرد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به نقش جوانان در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: زنان و دختران با حجاب، نقش مهم و محوری در تحکیم بنیان خانواده‌ها دارند و با ترویج حجاب، آرامش در جامعه حاکم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اسلام تنها دینی است که بیشترین ارزش را برای زن قائل است؛ گفت: خداوند برای زنان از نظر شخصیت انسانی و دینی همان را قائل است که برای مردان قائل است و در دین اسلام به موضوع حجاب و عفاف تأکید و اصرار شده است و رعایت حجاب هم برای خود زن ارزش‌آفرین است و هم باعث حفظ ارزش‌های انسانی، مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب و پایداری نهاد مقدس خانواده در سطح جامعه خواهد شد.

گفتنی است؛ در این همایش برنامه‌های متنوعی از جمله؛ نمایش کلیپ واقعه گوهرشاد و اجرای سرود و نماهنگ با موضوع عفاف و حجاب توسط دختران نوجوان پایگاه‌های تابعه حوزه ۲ حضرت رقیه (س) برگزار گرید.

برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع حجاب، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، غرفه کودک و امضای پویش مردمی "من حجاب را دوست دارم" از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

در پایام مراسم از بانوان و دختران نمونه و محجبه و برگزیدگان مسابقه نقاشی با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها