مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: در استان مرکزی 221 هزار زن سرپرست خانوار از خدمات این نهاد حمایتی بهره می‌برند.
کد خبر: ۹۰۳۷۱۹۱
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در نشست تخصصی به مناسبت هفته عفاف و حجاب که با حضور بانوان فعال در عرصه عفاف و حجاب برگزار شد، با بیان اینکه بیشتر جامعه مخاطب کمیته امداد زنان هستند، گفت: 21 هزار زن سرپرست خانوار معادل 50 درصد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

وی افزود: متاسفانه 9 درصد ورودی‌های کمیته امداد به دلیل طلاق است به طوری که سه هزار و 233 زن مطلقه سرپرست خانوار در استان مرکزی تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند.

موسی‌نژاد اعتیاد همسر را یکی از دلایل طلاق عنوان و افزود: با بیان اینکه 80 درصد زنان سرپرست خانوار مطلقه تحت حمایت کمیته امداد به علت اعتیاد همسران و برای جلوگیری از اعتیاد فرزندان از همسرشان جدا شده اند و از حمایت‌های کمیته امداد برخوردار هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه خدمات کمیته امداد تنها پرداخت مستمری به مددجویان نیست، تصریح کرد: پرداختن به مسائل فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی خانوارهای تحت حمایت بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری از اهداف کمیته امداد برای اثر بخشی خدمات و مستمری‌های پرداختی و اغنای فرهنگی مددجویان تحت حمایت است.

وی با تاکید بر اهمیت  توجه به عفاف و حجاب  در کمیته امداد بیان کرد: کمیته امداد تنها نهادی است که نام امام بر تارک آن می‌درخشد و ارائه خدمات به بهترین شکل همراه با رعایت عفت و اخلاق  در این نهاد مردمی نقش موثری در استحکام نظام دارد.

موسی‌نژاد گفت: برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد بر اساس تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی اسلامی برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی همچنین با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال به 66 زن سرپرست خانوار استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 66 زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی تسهیلات اشتغال با اعتبار 900 میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه به مددجویان پرداخت می‌شود، افزود: مدت بازپرداخت وام‌های قرض‌الحسنه پرداختی به این زنان پنج تا هفت است و ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به زنان مطلقه بخشی از کمک‌های کمیته امداد به این قشر از مددجویان است.

موسی‌نژاد با بیان اینکه پرداخت کمک هزینه تحصیلی فرزندان، پرداخت تسهیلات اشتغال، وام کارگشایی، برگزاری آموزش مهارت زندگی، مشاوره خانواده، راهنمایی گروهی مادران برای فرزندان و دوره آموزش حقوق از خدماتی است که به زنان سرپرست مطلقه تحت حمایت ارائه می شود، خاطرنشان کرد: پرداخت بیمه اجتماعی از مهم‌ترین خدمات کمیته امداد به زنان مطلقه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات