عبدالمجید شیخی گفت: رفع چالش های نظام بانکی در تحقق اقتصاد مقاومتی کارآمد ضروری است ، نظام بانکی نقش کلیدی در ثبات و کارایی محیط اقتصادی، پشتبانی امور تولیدی و تسهیل رشد و توسعه اقتصادی کشورمان دارد.
کد خبر: ۹۰۳۷۱۷۶
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵

 عبدالمجید شیخی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خببرگزاری بسیج، اظهار داشت: در سال های اخیر ناکارایی سیستم پولی – بانکی کشور در پشتیبانی صحیح از بخش واقعی اقتصاد کشور، مورد توجه است. این در حالی است که یکی از محورهای کلیدی در اصلاح اقتصادی کشورمان، اصلاح سیستم پولی – بانکی خواهد بود.

وی با بیان اینکه رفع چالش های نظام بانکی در تحقق اقتصاد مقاومتی کارآمد ضروری است افزود: نظام بانکی نقش کلیدی در ثبات و کارایی محیط اقتصادی، پشتبانی امور تولیدی و تسهیل رشد و توسعه اقتصادی کشورمان دارد.لذا کارایی و ثبات نظام پولی و بانکی پشتیبان کارایی بخش واقعی اقتصاد است و برخلاف آن بی ثباتی و عدم کارایی نظام پولی – بانکی موجب بروز بی ثباتی و ناکارایی در بخش واقعی اقتصاد می شود.

 

این اقتصاددان خاطرنشان کرد: وظیفه اساسی نظام پولی – بانکی تجهیز منابع مالی و تخصیص بهینه آن در سیستم اقتصادی جهت پشتیبانی و تسهیل امور مصرفی – تولیدی و گسترش رفاه و توسعه اقتصادی است.

ارسال نظرات