خبرهای داغ:
مدیر جهاد سازندگی بسیج دانشجویی استان سمنان عنوان کرد؛
مدیر جهاد سازندگی بسیج دانشجویی استان سمنان به بیان برنامه های پیش روی بسیج دانشجویی استان سمنان به منظور اردوهای جهادی سال جاری پرداخت.
کد خبر: ۹۰۳۷۱۱۷
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

مصطفی محقق مدیر سازندگی بسیج دانشجویی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان عنوان کرد: در طی تابستان سال جاری 1400 نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان سمنان به منظور شرکت در طرح اردوهای جهادی در قالب50 گروه و در بازه های زمانی 10 روزه به روستا های محروم استان سمنان اعزام می شوند.

وی یکی از مهم‌ترین هدف های برگزاری اردوهای جهادی را سازندگی در همه ابعاد و به خصوص خودسازی عنوان نمود و افزود این گذر از خود و اجابت حق ، بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین رهاورد این سفرهای جهادی می باشد و خاطرنشان کرد در کنار این مزایا، رسالت بزرگی نیز بر دوش جهادگران می باشد و آن توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم منطقه است.

محقق همچنین در ادامه یکی از اهداف مهم اردوهای جهادی در ابعاد دیگر را، سازندگی عمرانی، فرهنگی، علمی و بهداشتی در منطقه ابراز نمود.

ایشان همچنین در ادامه گفتگو عنوان داشت که در سال جاری برای نخستین بار در نوروز اعزام گروه های جهادی به مناطق زلزله زده کرمانشاه و مناطقی از استان سمنان انجام گرفته و یکی از اهداف مهم اعزام در این برهه را کمک به مردم زلزله زده و عزیز کرمانشاه بیان کرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد جمعیت امام حسن (ع) در قالب طرح های محرومیت زدایی ، به عنوان زیرمجموعه ای از این مدیریت معرفی گردیده و افزود در حال حاضر این جمعیت در شهرستان سمنان با حضور در محله های محروم به ارائه خدمات می پردازند.
محقق افزود با هماهنگی های انجام شده با بنیاد برکت ستاد فرمان اجرایی حضرت امام خمینی و آستان قدس رضوی ، حمایت همه جانبه این دو نهاد از گروه های مختلف جهادی در زمینه های گوناگون صورت خواهد پذیرفت.

وی همچنین اهم فعالیت گروه های جهادی را در زیر شاخه های عمرانی (از قبیل آبرسانی ، ساخت خانه ، مرمت خانه عالم ، ترمیم مدرسه و مساجد) ، فرهنگی ( برگزاری یادواره شهدا ، کلاس های روخوانی و روانخوانی قرآن ، کلاس های خانوداه ، حلقه های صاحین و دیدار با خانوده معظم شهدا) ، آموزشی (برگزاری کلاس های آموزشی ، درسی ، روانشناسی) ، بهداشت و درمان (اعزام متخصصین و پزشکان به مناط محروم و ارسال یونیت های سیار دندان پزشکی) و دامپروری (اصلاح نژاد دام ، مرتفع کردن بیماری های مرتبط با دام و واکسیناسیون) تقسیم بندی نمود
مدیر جهاد سازندگی بسیج دانشجویی استان سمنان در انتهای این گفتگو ابراز داشت اردو های جهادی تابستان 97 با استعانت از خداند متعال بسیار قوی ترو موثرتر از سال گذشته به سرانجام و فرجام مطلوب خود خواهد رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها