خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه:

امر به‌ معروف و نهی از منکر شرط اجرای احکام الهی در جامعه است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: یکی از مهم‌ترین واجباتی که حتی قوام سایر واجبات هم به آن‌ها وابسته است، امربه‌معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۹۰۳۷۰۳۶
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

حجت‌الاسلام علی مراد یوسفی راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه،  با اشاره به آیه 104 سوره آل‌عمران «وَ لْتَکن مِّنکمْ أُمَّةٌ یدْعُونَ إِلی الخْیرْ وَ یأْمُرُونَ بِالمْعْرُوفِ وَ ینْهَوْنَ عَنِ الْمُنکرِ وَ أُوْلَئک هُمُ الْمُفْلِحُون»، «چون باید از میان شما گروهی باشند که به خیر دعوت کنند و به‌خوبی فرمان دهند و از بدی بازدارند، اینان رستگارانند»، اظهار داشت: در نبود امربه‌معروف و نهی از منکر تقریباً جای ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها جابجا شده و ارزش‌ها دینی در جامعه به فراموشی سپرده می‌شوند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به کلام گهربار پیامبر اکرم(ص) که فرمودند «هر که امربه‌معروف و نهی از منکر کند، او جانشین خدا در زمین و جانشین رسول اوست»، تصریح کرد: امربه‌معروف و ناهی از منکر باید به‌عنوان اشرف مخلوقات به وظیفه خود عمل نموده تا شرمسار خداوند و رسولش(ص) در روی زمین نباشد.

 

وی خاطرنشان کرد: برای احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر باید همه سعی و تلاش کنیم تا بتوانیم این واجبات فراموش‌شده را در جامعه نهادینه کنیم.

وی گفت: متأسفانه فضای عمومی جامعه با توجه به رویکرد بعضی از دستگاه‌ها و بخشی از مسئولان به سمت همین بی‌تفاوتی در مباحث و مسائل اعتقادی و دینی پیش می‌رود؛ لذا یکی از مهم‌ترین واجباتی که حتی قوام سایر واجبات هم به آن‌ها وابسته است، امربه‌معروف و نهی از منکر است.

ارسال نظرات