خبرهای داغ:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، از کسب رتبه نخست این اداره کل در مدیریت سامانه های هوشمند حمل و نقل در کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۷۰۰۷
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

کسب رتبه نخست کشوری راهداری همدان در مدیریت سامانه‌های هوشمند حمل و نقلمحمد رودباری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: این اداره کل در سه ماهه منتهی به خرداد ماه امسال در مدیریت و بکارگیری سامانه های هوشمند حمل و نقل موفق به کسب رتبه نخست در بین همه استان های کشور شد.

وی با بیان اینکه بررسی عملکرد مرکز مدیریت ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سطح کشور، هر سه ماه یک بار بین 31 استان کشور انجام می‌شود، افزود: اطلاع‌رسانی سریع و به موقع وضعیت راه‌ها به کاربران با برقراری شیفت های منظم و دائم در مرکز مدیریت راه‌های استان انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: یکی از مهم ترین روش ها و ابزارهای روز دنیا برای ارتقاء سطح ایمنی سفرهای جاده ای و کاهش تصادفات، بکارگیری و استفاده موثر از سامانه های هوشمند حمل و نقل( تردد شمارهای برخط، دوربین های نظارت تصویری، دوربین های ثبت تخلف سرعت، دستگاه های توزین در حال حرکت(wim)، مدیریت امداد جاده ای، تلفن 141، سامانه ثبت سوانح و وقایع جاده ای، تابلوهای پیام متغیر و ترافیک نما، تابلوهای سفرنما و غیره) در سطح جاده های کشور است.

وی یادآور شد: همکاران مجموعه مدیریت راه های استان همدان با هدف افزایش ایمنی با بکارگیری همه توان خود، درصدد شناسایی و معرفی خودروهایی که موجب ایجاد ناامنی در محورهای مواصلاتی می‌شوند به پلیس راه هستند.

رودباری خاطرنشان کرد: آنلاین بودن، ارسال صحیح و دقیق اطلاعات و داده‌ها، عدم خاموشی و قطعی سامانه، برقراری شیفت های منظم و دائم و اطلاع‌رسانی سریع و به موقع وضعیت راه‌ها به کاربران از جمله شاخص هایی است که در این ارزیابی به آن توجه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات