خبرهای داغ:
مسئول بسیج اساتید استان قم گفت: رأس نهاد موظف به مبارزه با فساد، قوه قضائیه است و این قوه باید با تشکیل ستاد خبرگان قضایی از بین قضات شجاع و متدین، با مفاسد برخورد انقلابی و قاطع کند.
کد خبر: ۹۰۳۷۰۰۴
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

لزوم برخورد انقلابی و قاطع قوه قضائیه با مفاسد با تشکیل ستاد خبرگان قضاییبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، نشست سیاسی تیپ انصارالحسین(ع) همدان با حضور دکتر علی اصغر حبیبیان، مسئول بسیج اساتید استان قم و عضو هیئت علمی دانشکده شهید محلاتی سپاه با حضور کارکنان و سربازان این یگان برگزار شد.

مسئول بسیج اساتید استان قم در این نشست با اشاره به توانمندی‌ها و توان اعجازانگیز نظامی و دفاعی کشور اظهار داشت: حوزه لشگری در کشور تحت مدیریت مقام معظم رهبری، دشمنان ملت ایران را ذلیل و هراسان کرده است و همین ساختار نظامی باید در قوه مجریه، مقننه و قضائیه تعریف شود.

وی بکارگیری نیروها و تقسیم مناصب و پست‌ها بر اساس رسته و تخصص‌ها و شایستگی‌های گوناگون در نیروهای مسلح را الگوی تمام بخش‌های مدیریتی کشور دانست و بیان کرد: این نیروها و فرماندهان و مسئولین، همواره تحت اشراف و بازرسی و نظارت‌های سخت ودقیق و جدی هستند.

این استاد دانشگاه‌ قم و تهران گفت: برای برون رفت از مشکلات و بحران اقتصادی حاکم بر کشور دو راهکار عملی کوتاه مدت و دراز مدت وجود دارد.

وی راهکار دراز مدت را اصلاح ساختار قانونی قوای اجرایی و قانونگذاری در قانون اساسی بیان و خاطرنشان کرد: در ساختار فعلی، که هم مراحل سیاستگذاری وتصمیم‌گیری و هم مراحل اجرا دارای فراز و فرودها و التهابات غیر منطقی است نمی‌توان به اصلاح امور امیدوار بود.

حبیبیان ادامه داد: اینکه شورای نگهبان قانون اساسی یک فردی را احراز صلاحیت کرده و رها سازد و هیچ نهاد دیگری نظارت واستمرار صلاحیت‌ها در فرد را دنبال نکند یک خلأ قانونی و اجرایی است و نظارت و تأیید شورای نگهبان و رفع صلاحیت از فرد باید در تمام مراحل تا آخر کار ادامه داشته باشد.

وی راهکار فوری و کوتاه مدت مشکلات کشور را همراهی و همکاری همه جریان‌ها و نهادها با دولت و همت انقلابی دولت عنوان کرد و اظهار داشت: با همه اختلافات و انتقادات از دولت و با وجود همه بی‌مهری‌هایی که به جریان انقلاب شده است، اما در شرایط فعلی که دشمن به شرایط کشور دلگرم و خوش‌بین شده است همه باید با هم متحد و یک‌صدا باشیم.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: رأس نهاد موظف به مبارزه با فساد، قوه قضائیه است و این قوه باید با تشکیل ستاد خبرگان قضایی از بین قضات شجاع و متدین، با مفاسد برخورد انقلابی و قاطع کند.

وی با انتقاد از صدا و سیما و با اشاره به فرموده امام (ره) مبنی بر اینکه صدا و سیما دانشگاه است، اظهار داشت: روند کنونی سیاست‌ها و برنامه‌های صداوسیما در راستای فرهنگ دینی و انقلابی نبوده و محل پرورش فکر و علوم دینی نیست.

حبیبیان با حمایت از مواضع اخیر رئیس جمهور در برابر غربی‌ها و به ویژه طرح موضوع بستن تنگه هرمز اظهار داشت: چنانچه در نامه سردار سلیمانی عنوان شده بود این اظهارات دکتر روحانی، همان اظهارات و موضعی است که از رئیس جمهور ایران اسلامی مقتدر مورد انتظار است.

وی همچنین افزود: اروپایی‌ها در برابر برجام از آمریکایی‌ها زیرک‌تر عمل کرده و هماهنگ با آمریکایی‌ها اقدام می‌کنند و دولت باید ضریب هوشیاری و آمادگی مقابله با توطئه‌های آنان را بالا برده و فریب وعده‌ها و خنده‌های ظاهری غرب را نخورد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات