خبرهای داغ:
آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه علما باید مبارزه با دشمن را با آگاهی و هوشیاری دنبال کنند، گفت: حوزه‌های ما باید انقلابی بوده و در آنها مبانی و ارکان انقلاب تدریس شود.
کد خبر: ۹۰۳۶۹۸۵
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

به گزارش سازمان بسیج اساتید و روحانیون خبرگزاری بسیج، آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید صبح امروز سه شنبه در اولین اجلاس اساتید و نخبگان بسیجی حوزه‌های علمیه کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، رسالت علما و روحانیون را استمرار راه انبیاء و اولیای الهی توصیف و با برشماری معارف فقهی و نقش آن در ابعاد مختلف زندگی انسان، تصریح کرد: معارف اعتقادی، عبادی، اخلاقی، اقتصادی، مدنی، سیاسی فرهنگی، حکومتی و جهادی از جمله معارفی است که برگرفته از آیات قرآن کریم، روایات، احادیث و کتب اولیای الهی بوده و نشانگر توجه و نگاه والای دین مبین اسلام به تمامی ابعاد و جوانب زندگی بشر است.

نوری همدانی معارف اقتصادی را از جمله معارف مهم فقهی عنوان و با تاکید بر اینکه با مدیریت صحیح اقتصادی می‌توان فقر و جهل را از بین برد، گفت: در مقطع کنونی بیت المال و مسئله بانک ها از جمله موضوعات مهم است و اساتید، علما و برجستگان حوزه های علمیه می توانند در اجرایی شدن راهبرد مهم اقتصاد مقاومتی و رونق کار، تلاش و کسب و کار در جامعه با بهره‌گیری از مبانی فقهی دین مبین اسلام نقش تعیین کننده ای را ایفا کنند.

وی معارف سیاسی را از معارف مهم مورد تاکید در دین اسلام دانست و خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام با سیاست توأم بوده و در آیات فراوانی شیوه سیاست برای مدیریت بشری بیان شده است و نامه ۵۳ امیرالمومنین در نهج البلاغه که امروز در سازمان ملل متحد به عنوان منشوری کامل برای اداره جامعه بشری بایگانی شده است را می توان مصداق بارز اهمیت سیاست از نگاه اسلام دانست.

نوری همدانی از فرهنگ شیعه به عنوان یک فرهنگ غنی یاد کرد و با تأکید بر ضرورت تدریس نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در حوزه ها گفت: در تفسیر المیزان علامه طباطبایی عنوان شده که ۳۰۰ آیه در خصوص تفکر و تعقل وجود داشته که بیانگر این مهم است که اسلام مردم را به تفکر تدبر و تعقل تشویق می‌کند تا به اعتلا ورشد فکری برسند.

وی در ادامه با بیان اینکه اعتقاد داریم که بدون ولایت هیچ عملی مورد قبول نیست، تصریح کرد: اسلام به عنوان یک دین کامل، نیاز به مجری، حافظ و مبینی دارد که این رسالت خطیر بر عهده ولی فقیه است.

این مرجع تقلید با اشاره به نقش آفرینی علما و روحانیون در مقاطع مختلف تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی گفت: همانگونه که در شکل گیری انقلاب اسلامی، طلاب و روحانیون کفپوش پای در میدان مبارزه و جهاد گذاشتند و به استقبال شهادت رفتند، امروز نیز در شرایطی که دشمنان هراس زیادی از اسلام به عنوان یک دین تمدن ساز دارند و امریکا، صهیونیست‌ها و ایادی آنان تمام توان و تمرکز خود را برای وارد آوردن ضربه به اسلام بسیج کرده‌اند امروز نیز به بهترین نحو ممکن به ایفای رسالت خطیر خود در هدایت گری جامعه بپردازند.

وی افزود : حوزه‌های ما باید انقلابی بوده و در آنها مبانی و ارکان انقلاب تدریس شود.

نوری همدانی در پایان با تاکید بر اینکه علما باید مبارزه با دشمن را با آگاهی و هوشیاری دنبال کنند، گفت: مقام معظم رهبری بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه ها تاکید دارند حوزه‌های علمیه می‌بایست پیشگام حرکت انقلابی بوده و علمای بسیجی باید پیشگام حرکت جامعه به سمت نور باشند.

ارسال نظرات