همایش شهرستانی حجاب و عفاف به مناسبت گرامیداشت روز دختر در دهگلان

مراسم جشن میلاد کریمه اهل بیت عصمت و طهارت حضرت فاطمه معصومه (س) و گرامیداشت روز دختر در شهرستان دهگلان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۶۹۶۵
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، همزمان با فرارسیدن دهه کرامت مراسم جشن میلاد کریمه اهل بیت عصمت و طهارت حضرت فاطمه معصومه (س) مراسم گرامیداشت روز دختر به همت حوز ه. مقاومت بسیج شهیده سمیه ناحیه سپاه دهگلان سپاه و امور بانوان شهرستان در حسینیه رستگاران این شهرستان و با حضور جمع کثیری از دختران و زنان برگزار شد.

در این مراسم ماموستا یدالله محمدی امام جمعه دهگلان ضمن تبریک دهه مبار ک. کرامت اظهار داشت: روز دختران فرصت مناسبی برای گردآمدن حول شخصیت گرانقدر حضرت معصومه (س) به عنوان اسوه کامل اخلاق و اخلاص است.

وی افزود: روز ملی دختران فرصتی جدید برای بررسی جایگاه و امکانات دختران جامعه است، دخترانی که مادران فردا هستند و تربیت صحیح آن‌ها تضمین موفقیت جامعه آینده است.

ماموستا محمدی یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های زندگی دختران را حفظ عفت و پاکدامنی دانست و گفت: این ویژگی در لحظه به لحظه زندگی معصومین مشاهده می‌شود و باید مورد توجه ویژه ما قرار گیرد.

امام جمعه دهگلان گفت: باید دختران ما سیره حضرت معصومه (س) را الگو و سرمشق خود قرار دهند و باید ضمن رعایت احکام اسلامی در صحنه‌های مختلف جامعه همپای پسران فعال و کوشا باشند و اهمیت نامگذاری روز دختر به دلیل قدرشناسی از منزلت و جایگاه دختران است.

وی اظهار داشت: رعایت عفاف و حجاب از ویژگی‌های یک دختر مسلمان است و دختران جامعه ما می‌بایست با تاسی گرفتن از فاطمه معصومه (س) ایشان را الگوی زندگی خود قرار داده و در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمن بایستند.

ماموستا محمدی با تاکید بر لزوم توانمندسازی بانوان در سطح شهرستان افزود: توانمندسازی منجر به حضور سازنده بانوان در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام فرهنگیان

در ادامه حجت الاسلام عباسعلی فرهنگیان استاد حوزه و دانشگاه لزوم احیای فرهنگ اصیل و با ارزش ایرانی در بین خانواده‌ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: با توجه به نقش مهم و کلیدی بانوان و علی الخصوص دختران در تحکیم بنیان خانواده، باید به خانواده و ارزش‌های اجتماعی به منظور احیای فرهنگ اصیل ایرانی در بین خانواده‌ها توجه بیشتری شود.

وی افزود: زن در نهاد خانواده نقش محوری دارد و هرچقدر بانوان به ارزش‌های حضرت زهرا خود را آراسته ‏کنند نقشی ماندگار‌تر در تربیت نسل‌های آینده خواهند داشت.


این استاد حوزه ودانشگاه گفت: زنان و بانوان جامعه ایران اسلامی باید تمام همت و تلاششان آن باشد که سیره و روش حضرت فاطمه زهرا (س) را در سطح جامعه گسترش دهند.

وی ضمن تقدیر از حضور بانوان شهرستان در این جشن به نقش حساس بانوان در خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: بانوان نقش مهمی در تربیت فرزندان و سلامت خانواده‌ها ایفا می‌کنند.

حجت الاسلام فرهنگیان به نقش و مقام زنان و مادران در جامعه اشاره کرد و گفت: نقش و جایگاه زن در دین اسلام برجسته است و تمامی آحاد مردم و مسئولان باید به جایگاه زنان و مادران این مرز و بوم توجه خاص و ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: اسلام زن را به عنوان مسئله مهم زندگی و حیات انسانی در مسائل اجتماعی، اخلاقی می‌داند و از او به عنوان عضوی موثر در جامعه نام می‌برد.

در پایان مراسم از زنان نمونه شهرستان تجلیل شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار