همزمان با دهه کرامت و حضور خادمین حضرت معصومه(س) در استان هرمزگان، مردم ولایی و مهمان نواز شهر «فارغان» شهرستان حاجی آباد از کاروان سفیران کریمه و پرچم متبرک، استقبالی بی نظیر کردند.
کد خبر: ۹۰۳۶۹۴۲
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری  بسیج هرمزگان، کاروان سفیران کریمه که از روز گذشته به شهرستان حاجی آباد سفر کرده اند پس از اجرای برنامه های متنوع و عبور از روستاهای مختلف که با استقبال مردم به ویژه در روستای شمیل همراه بود، در میان سیل جمعیت انبوه اقشار مختلف مردم وارد شهر «فارغان» شد.

 

اهالی خونگرم و ولایتمدار «فارغان» با دود کردن گشته و اسفند، سلام و صلوات، اهدا گل و قربانی کردن گوسفند به استقبال خدام کریمه اهل بیت(ع) آمدند و رسم مهمان نوازی را به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیدند.

 

 

عشق و دلدادگی و ارادت مردمان این دیار به حضرات معصومین(ع) به ویژه فرزندان امام موسی کاظم(ع) خاصه بی بی حضرت معصومه(س) را می شد در حضور سیل خروشان جمعیت و جاری شدن اشک شوق بر گونه های استقبال کنندگان به خوبی مشاهده کرد.

 

حضور خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به همراه پرچم سبزرنگ بارگاه ملکوتی آن حضرت، عطر حرم فاطمی را در فضای شهر «فارغان» پراکنده ساخت.

 

 

حجت الاسلام سید مهدی محمدی، مبلغ اعزامی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در جشن بزرگ کرامت در امامزاده شاه رکن الدین «فارغان» ضمن تبریک دهه کرامت، از این دهه به عنوان فرصتی مغتنم برای ابراز عشق و ارادت آحاد مردم نسبت به اهل بیت(ع) نام برد.

 

وی توسل به قرآن و اهل بیت(ع) را تنها راه رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی دانست و بر توجه و اهتمام ویژه خانواده ها بر تربیت قرآنی و مکتبی فرزندان برای سلامت جامعه تاکید کرد.

 

این کارشناس برجسته حوزه دین در ادامه به جایگاه حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: شان و منزلت کریمه اهل بیت به حدی است که مزد و پاداش زیارت این بانوی بزرگوار، بهشت برین وعده داده شده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه زیارتنامه حضرت معصومه(س) شناسنامه معرفی این مخدره عالی مقام است، افزود: امام رضا(ع) با این زیارتنامه مقامات بالای این مخدره را بیان فرمودند.

 

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: از جمله ویژگی های استثنایی حضرت معصومه(س) آن است که ایشان، امامزاده ای است که زیارت نامه اش از معصوم(ع) صادر و اهمیت زیارت ایشان در روایات متعدد اهل بیت(ع) مورد تاکید واقع شده است.

 

وی اضافه کرد: شفاعت گسترده، عصمت، ولایت پذیری، اطاعت از امام، هجرت برای دین، محدثه بودن، ورود زیارتنامه مخصوص و ... از ویژگی های ممتاز کریمه اهل بیت(س) است.

 

 

مولودی خوانی «حاج حسین دلشاد» از مداحان برجسته حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، قرعه کشی و انتخاب 10 نفر برای سفر زیارتی شهر مقدس قم و سه زائر اولی برای سفر به مشهد مقدس، توزیع نذورات، تبرک جستن به پرچم و توزیع شربت و شیرینی از دیگر بخش های این جشن بزرگ بود.

 

جشن بزرگ کرامت در شهر فارغان به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حاجی آباد و با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان، ستاد بزرگداشت دهه کرامت هرمزگان، دبیرخانه کانون های مساجد استان و آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) برگزار شد.

 

کاروان سفیران کریمه مشتمل بر دو گروه از پنج روز پیش برنامه های خود را در شهرهای بندرعباس و میناب آغاز کرده اند و به مدت 7 روز و تا جمعه هفته آینده در استان هرمزگان حضور خواهند داشت.

 

گفتنی است؛ دهه کرامت، 10 روز نخست ماه ذی العقده است که با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز می شود و تا سالروز میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد.

ارسال نظرات