همایش بزرگ عفاف و حجاب با حضور مسئولین ارشد شهرستان بستک و جمع کثیری از بانوان در فرهنگسرای مسجد جامع شهر بستک برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۶۹۳۰
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج  هرمزگان، همایش بزرگ عفاف و حجاب با حضور مسئولین ارشد شهرستان بستک و جمع کثیری از بانوان در فرهنگسرای مسجد جامع شهر بستک برگزار شد.این مراسم با اجرای مولودی و پخش کلیپ درخصوص زن مسلمان و استفاده از حجاب اسلامی همراه بود که گزارش خبری آن را در زیر می خوانیم.

دشمن برای از بین بردن نوع حجاب دختران ما در حال برنامه ریزی است

در ابتدای این همایش سرهنگ محمد مهدی زارع خفری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بستک، حجاب را مصونیت خواند و گفت: دشمنان این نظام از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون برای بانوان نقش های فراوانی تدارک دیده و برای این مسئله کار شده است و همیشه برای نوع پوشش و حجاب زنان و دختران ما در حال برنامه ریزی هستند و در فضای مجازی روز به روز بیشتر به این مسئله اهمیت می دهند.

وی افزود: مدتی است که می بینیم دشمن در ابعاد مختلف وارد شده است، اسراییل صحنه گردان اصلی این دشمنی و آمریکا هماهنگ کننده برنامه های آنهاست.عربستان نیز از آنها پشتیبانی مالی می کند.در فضای مجازی بیشترین ضربه را منافقین و سلطنت طلب ها به ما وارد می کنند و اعتقادات انقلاب را زیر سوال می برند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بستک اظهار داشت: باید بینش خود را افزایش دهیم چرا که کشور برهه حساسی را سپری می کند و هر روز بحث های زیادی را در فضای مجازی مطرح می کنند.ما از سه قوه میخواهیم که با دقت برنامه ریزی کنند تا به لطف الهی و با هماهنگی و همصدایی این توطئه ها را پشت سر بگذاریم.

سرهنگ زارع تصریح کرد: هدف ما این است که حجاب و عفاف زنان این مرز و بوم را به عنوان الگو به همه جا ارائه بدهیم و راه و سیره پیامبر (ص) و معصومین را در این مسیر پیش بگیریم.

بی حجابی و بدحجابی، توطئه استعمارگران برای نابودی بنیان خانواده

حجت  الاسلام والمسلمین یونس قائدی امام جمعه شهرستان بستک ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر اظهار داشت: زنان و دختران محجبه به خوبی می دانند که رفتار مردان با کسانی که حجاب و عفاف ندارند، آزار دهنده و هوس آلود است.

وی با بیان اینکه بانوان محجبه مزاحمان کمتری دارند گفت: افراد محجبه بدلیل طرز پوشش صحیح، بهانه دست افراد فاسد نمی دهند لذا کمتر در معرض آسیب هستند.

امام جمعه شهرستان بستک بی حجابی و بدحجابی را توطئه استعمارگران برای به بند کشیدن زنان و نابودی بنیان خانواده دانست و افزود: از بانوان می خواهم که با رعایت حجاب و عفاف در جامعه در مقابل هجمه دشمنان بایستند زیرا با حفظ حجاب و عفاف، دشمن نمی تواند به درون ما نفوذ کند و از مفاسد جلوگیری می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قائدی اضافه کرد: قدر و قیمت یک زن به حیا، پاکدامنی و حجاب اوست و دشمنان درست همین نقاط مثبت و ارزشمند را هدف گیری کرده اند.

وی تصریح کرد: باید مراقب و هوشیار باشیم زیرا ترویج بی‌عفتی و ضد ارزش قرار دادن حجاب، توطئه رسانه ‌های غربی و عوامل اجیر شده آنها در جامعه ماست.

امام جمعه شهرستان بستک در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، حجاب و عفاف را از ارکان اساسی در تحکیم بنیان خانواده دانست و گفت: تلاش مضاعف دستگاه های فرهنگی برای توسعه مفاهیم حجاب و ارتقای سلامت اجتماعی ضروری است.

وی افزود: نوع پوشش و حجاب نشان دهنده سنت ها، ارزش ها و باورهای جامعه است و اسلام حجاب را از مصادیق مهم تحقق امنیت اجتماعی معرفی کرده است.

استحکام خانواده و جامعه در گرو حجاب است

عبدالله پرتابیان فرماندار شهرستان بستک، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت گفت: دشمن به این نتیجه رسیده که اگر می خواهد دست به حمله بزند بایستی به اصالت ها حمله کند و ریشه را از بین ببرد.

وی افزود: یکی از ترفندهای مبارزه دشمن در برابر ارزش های اسلامی ما این است که گناه و معصیت را در جامعه تبلیغ و القا می کند، سپس گناه کبیره را کوچک میشمارند تا جامعه هم به این باور برسد.

فرماندار شهرستان بستک با بیان اینکه امنیت و آرامش در پوشش نهفته است اظهار داشت: اگر واقعا حجاب موضوع مهمی نیست، شما که ادعای آزادی اندیشه و آزادی عمل دارید پس چرا وقتی کسی باحجاب است به حجاب حمله می کنید؟

وی تصریح کرد: حجاب تیری به قلب دشمن است و دشمن میداند که اگر حجاب نهادینه و فراگیر شود از همه تبلیغات قوی تر و موثرتر است.

عبدالله پرتابیان با اشاره به اینکه استحکام خانواده و جامعه در گرو حجاب است افزود: دشمن میداند که انسجام جوامع بشری متکی به حجاب است و در نظام اسلامی همه باید تابع قوانین اسلامی باشند، یکی از اصول اسلام حجاب است و حتی اگر کسی مسلمان نباشد ولی بخواهد در یک جامعه اسلامی زندگی کند باید بر طبق قوانین اسلامی، حجاب خود را رعایت کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بستک در ادامه افزود: حجاب و عفاف را باید هم مردان و هم زنان رعایت کنند، همه باید قوانین اسلام را در زمینه های مختلف رعایت کنیم چرا که این قوانین به نفع همه است.

وی تاکید کرد: بانوان ضروری است در پاسداری از فرهنگ اصیل، غنی و ارزش‌ های فرهنگی تلاش بیشتری داشته و از آسیب آن در برابر فرهنگ غلط بیگانه جلوگیری کنند.

در پایان این همایش از بانوان برتر شهرستان و ادارات با اهدا لوح سپاس، تقدیر بعمل آمد.

ارسال نظرات