نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل گفت: باید این ورزش در کشور‌های همسایه که اغلب مسلمان هستند نیز توسعه و گسترش یابد و در این زمینه انتظار می‌رود که اقدامات لازم انجام و زمینه برای معرفی این ورزش در کشور‌های همسایه فراهم شود.
کد خبر: ۹۰۳۶۹۲۴
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹

ورزش پهلوانی در کشور‌های همسایه که اغلب مسلمان هستند باید توسعه و گسترش یابد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در دیدار با رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی کشور در اردبیل اظهار داشت: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای نشانه فرهنگ اسلامی و ایرانی است و باید تلاش شود تا این ورزش در بین نوجوانان و جوانان توسعه و ترویج یابد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: باید برنامه‌ریزی اساسی و لازم از سوی متولیان امر در ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در کشور و استان انجام شود تا آشنایی و آگاهی نوجوانان و جوانان از این رشته ورزشی و رسم جوانمردی و پهلوانی افزایش یافته و به سمت این ورزش گرایش داشته باشند.

وی با تاکید بر صدور ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای به کشورهای همسایه گفت: باید این ورزش در کشورهای همسایه که اغلب مسلمان هستند نیز توسعه و گسترش یابد و در این زمینه انتظار می‌رود که اقدامات لازم انجام و زمینه برای معرفی این ورزش در کشورهای همسایه فراهم شود.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: در این زمینه رایزن‌های فرهنگی سفارتخانه‌های ایران در این کشورها می‌توانند نقش مهمی ایفا کرده و فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ایی و پهلوانی را همراهی کنند تا بتوانیم شاهد صدور این ورزش به کشورهای همسایه و توسعه و گسترش آن باشیم.

عاملی با اشاره به خوی و منش جوانمردی و پهلوانی در ورزش‌های زورخانه‌ای تصریح کرد: روی آوردن جوانان و نوجوانان به این رشته ورزشی به طور قطع می‌تواند زمینه‌ساز ترویج روحیه جوانمردی در جامعه شده و در زمینه سالم‌سازی جامعه نقش مهمی ایفا کند.

ارسال نظرات