مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۶۰ مسکن مددجویی در سال‌جاری با همکاری کمیته امداد و بسیج سازندگی استان اردبیل برای خانوار تحت حمایت این نهاد که فاقد منزل مناسب هستند ساخته خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۳۶۹۲۰
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی استان اردبیل تفاهمنامه همکاری انعقاد کردند تا با افزایش همکاری‌ها، گام‌های موثرتری را برای محرومیت‌زدایی در مناطق محروم این استان بردارند.

حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در این جلسه با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت‌های سازمان بسیج سازندگی و همکاری‌های چندجانبه تلاش داریم برای خانوار تحت حمایت که فاقد سرپناه هستند، ۶۰ مسکن مددجویی بسازیم، گفت: هر پروژه‌ای که در سال ۹۶ برای ساخت مسکن مددجویی در نظر گرفته شده بود، به طور صددرصد مورد بهره‌برداری قرار گرفت که با همکاری‌های گسترده‌تر می‌کوشیم در سال‌جاری نیز به این مهم دست یابیم.

وی با بیان اینکه بر اساس تفاهمنامه همکاری فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه‌های ساخت مسکن، ایجاد اشتغال، بهداشت و درمان و توزیع سبد غذایی صورت گرفته است، افزود: بسیج سازندگی در کنار کمیته امداد به خصوص در رسیدگی به مناطق محروم و مرزنشین استان اردبیل خدمات قابل توجهی را به اقشار آسیب‌پذیر ارائه کرده است.

دشتی با اشاره به اینکه درصدد هستیم از تنوع طرح‌های اشتغال بسیج سازندگی برای مددجویان تحت حمایت استفاده کنیم، بیان کرد: بسیج سازندگی با اجرای طرح‌های متنوع اشتغال‌زایی نقش بسزایی را در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و نوین ایفا می‌کند که می‌توانیم با بهره‌گیری از این طرح‌ها، مددجویان بیشتری را وارد بازار کار کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه به دلیل ضریب بالای محرومیت در روستاها، رسیدگی به مناطق محروم و دور افتاده در اولویت ارائه خدمات کمیته امداد و بسیج سازندگی قرار گرفته است، گفت: با افزایش حمایت‌ها و خدمت‌رسانی به مناطق محروم و مرزنشین امیدواریم شاهد توسعه و پیشرفت این مناطق باشیم.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی برای مددجویان ساکن در مناطق محروم تلاش داریم ضمن ترویج مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به محل سکونت خود، به رونق اقتصادی این مناطق کمک کنیم، اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت اهالی روستاهای کمتر توسعه یافته و مناطق محروم به شهرهای بزرگ نبود امکانات مناسب شغلی و رفاهی در این مناطق است که با همکاری مضاعف بسیج سازندگی و سایر دستگاه‌های اجرایی می‌توانیم بخش قابل توجهی از مشکلات ساکنان این مناطق را بر طرف کنیم.

دشتی با بیان اینکه تعامل و همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی و خیران می‌تواند مسیر خدمت رسانی به اقشار آسیب‌پذیر ساکن در مناطق محروم و مرزنشین را هموارتر کرده و مشکلات آنها را کاهش دهد، افزود: یاری رسانی به نیازمندان و مستمندان اردبیلی همیاری تمامی آحاد مردم، مسئولان و نیکوکاران را می‌طلبد تا شاهد ارتقای همبستگی اجتماعی و ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت از منطقه باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی پیش‌آمده توسط دشمنان فشار مضاعفی را بر مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند وارد می‌کند، گفت: خانوار بی‌بضاعت جامعه در شرایط سختی به سر می‌برند که توسعه همکاری‌ها و مشارکت در یاری‌رسانی به محرومان، تلاش دشمن را برای دستیابی به اهداف شوم خود ناکام خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی همچون سنوات گذشته یاریگر کمیته امداد در هجمه‌های روانی دشمنان بر علیه این نهاد بود، اعلام کرد: ورود بسیج به بحث حمایت و جلب اعتماد عمومی به کمیته امداد موجب شد تا هجمه‌های روانی در همان دقایق نخست خنثی شود و شاهد همبستگی اجتماعی در برابر مطالب نادرست و غلط دشمنان باشیم.

دشتی با اشاره به اینکه توسعه همکاری‌های کمیته امداد و بسیج سازندگی آبادانی و پیشرفت مناطق محروم استان اردبیل را رقم خواهد زد، بیان کرد: بر اساس رویکرد جدید کمیته امداد، درصدد هستیم بیش از پیش از ظرفیت گسترده «بسیج» در زمینه‌های اشتغال، فرهنگی، عمرانی و مشارکت‌های مردمی بهره‌مند شویم تا نتایج مثبت آن موجب توسعه منطقه شود.

ارسال نظرات