خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در آئین تجلیل از برگزیدگان شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم استان گفت: موفقیت‌های قرآنی استان با جدیت بیشتری اطلاع‌رسانی شود.
کد خبر: ۹۰۳۶۹۱۸
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در آیین تجلیل از برگزیدگان شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که در شبستان امیرالمؤمنین (ع) مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم کسانی که به حقانیت آیات الهی پی برده‌اند را اولی الالباب معرفی می‌کند و می‌فرماید کسانی که پی به حقایق الهی نبرده‌اند نابینا هستند اما آنها نیز با قرآن می‌توانند مسیر هدایت را پیدا کنند.
وی افزود: خداوند در آیه 35 سوره نور نشان می‌دهد که نور الهی در قرآن تجلی یافته است و هر کسی را که بخواهد با نور الهی هدایت می‌کند؛ البته انسان‌ها نیز باید لیاقت و شایستگی دریافت نور هدایت و حقیقت را در خود ایجاد کنند.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: عالم کشاکش است بین ظلمت و نور و کسانی که اهل قرآن هستند به سمت نور حرکت می‌کنند و هدایت می‌یابند اما کسانی که اهل قرآن نیستند به سوی ظلمت حرکت می‌کنند و کارشان به گمراهی کشیده می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین به احادیثی از ائمه اطهار (ع) درباره قرآن اشاره کرد و ابراز داشت: امام علی (ع) می‌فرمایند قرآن برترین ذکرها است که در جان هر کسی که با آن مأنوس باشد نفوذ کرده و او را صاحب شرح صدر می‌کند و از تنگ نظری، دنیاپرستی و ظلمت‌گرایی‌ حفظ می‌کند.
وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند انس با قرآن عمق جان آدمی را نورانی می‌کند، عنوان کرد: امام علی (ع) فرمودند قرآن بهار دلها است که دل با بهره‌گیری از معارف قرآنی زنده، با نشاط و نورانی می‌شود.
وی از عزم قرآنی مسئولان ابراز خرسندی کرد و بر اطلاع‌رسانی دقیق‌تر موفقیت‌های قرآنی تأکید کرد.
در پایان این مراسم با حضور آیت‌الله عابدینی از نفرات و مؤسسات برتر قرآنی استان تجلیل شد.

1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها