خبرهای داغ:
معاون آموزشی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان شرقی:
معاون آموزشی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان شرقی در جلسه ستاد هماهنگی برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد عجب شیر، گفت: برنامه های اوقات فراغت این کانون ها بر تقویت معارف دینی در مخاطبان و آشنایی مخاطبان با علوم روز و توانمندسازی اهالی مسجد و نوجوانان متمرکز است.
کد خبر: ۹۰۳۶۸۷۹
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  محمد هادی نیا روز  افزود: طرح اوقات فراغت با عنوان 'آسمانی ها' در تابستان سالجاری در کانون فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در حال اجراست.
وی گفت: بیش از یک هزار و 300 کانون مساجد در استان وجود دارد که می توان از ظرفیت آنها در پرکردن مناسب اوقات فراغت جوانان استفاده کرد.
هادی نیا افزود: طرح اوقات فراغت آسمانی ها با رویکرد ترویج و ارتقا سطح معلومات و دانش دینی مخاطبان در موضوعات قرآنی، اعتقادی، اخلاق و نماز برگزار می شود.
وی اضافه کرد: فراهم کردن فضای مناسب جهت توسعه و ترویج فرهنگ مسجد محوری و ارتباط مستمر جوانان با مسجد و قرآن و سایر برنامه های فرهنگی و مذهبی از جمله موضوع نماز، حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان است.
هادی نیا همچنین با اشاره به تعداد کانون های مساجد عجب شیر گفت: هم اکنون تعداد 96 کانون فرهنگی هنری در مساجد این شهرستان فعالیت می کنند که از این تعداد 50 کانون فرهنگی هنری مساجد مجری طرح اوقات فراغت آسمانی ها در تابستان هستند.
وی با بیان اینکه مساجد می توانند نقش محوری در تربیت فرزندان داشته باشند، افزود: نوجوانان و جوانان با حضور در مساجد، با دین اسلام و معارف آن آشنا شده و انس بیشتری با مکتب اهل بیت(ع) پیدا می کنند.
هادی نیا با اشاره به نقش کانون ‌های مساجد در ترویج فرهنگ دینی، گفت: ارائه برنامه‌ های فرهنگی و هنری برای جذب جوانان به مساجد اهمیت زیادی دارد که باید مورد توجه اعضای ستاد و مدیران کانون‌ های فرهنگی وهنری مساجد قرار گیرد.
وی همچنین بر ضرورت ایجاد خلاقیت در برنامه های فرهنگی تاکید کرد و گفت: بودجه بدون خلاقیت، معجزه نمی کند، حتی بدون ابتکار، بودجه هم به هدر می رود.

ارسال نظرات