رئیس هیات نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان گفت: مجموعه شورای نگهبان در لرستان بیش از 12 هزار ناظر تربیت کرده که در ایام انتخابات بر اساس صلاحیت افراد به حوزه ‌های مختلف فرستاده می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۳۶۸۳۸
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،تیمور سپهوند امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان بیان کرد: 26 تیرماه سال 59 با فرمان امام خمینی(ره) شورای نگهبان تأسیس شد و این شورا در نزدیک به چهار دهه فعالیت خود یکی از ارکان اصلی نظام اسلامی بوده و از نظام در برابر نفوذ دشمنان محافظت کرده است.

وی افزود:شورای نگهبان از بدو تأسیس بر سرنوشت کشور تأثیرات مثبت فراوانی داشته و در قانون اساسی نیز بر وظایف آن تاکید فراوانی شده است.

رئیس هیات نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان اظهار کرد: شورای نگهبان وظایف متعددی داشته که اولین وظیفه آن تفسیر قانون اساسی است و از دیگر وظایف آن تطبیق قوانین مجلس با شرع مقدس و قانون اساسی و تائید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی است.

سپهوند با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با دموکراسی کامل اداره می‌شود، گفت: به‌طور میانگین سالانه شاهد برگزاری یک انتخابات در کشور هستیم که وظیفه سنگین تائید صلاحیت نامزدها بر عهده شورای نگهبان بوده و خوشبختانه این نهاد در انجام این کار خطیر در طول عمر انقلاب موفق بوده است.

وی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌‎های کشور در یک دهه گذشته را مسئله ناقص بودن قانون انتخابات برشمرد، و افزود: با توجه به اینکه قانون انتخابات 30 سال پیش تهیه ‌شده در شرایط فعلی جوابگوی نیازهای کشور نیست.

رئیس هیات نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان تصریح کرد: برای رفع این نواقص کارشناسان و اعضای شورای نگهبان در دیدار با رهبر انقلاب به بیان این مشکلات پرداختند و رهبری نیز طی فرمانی از قوای سه‌گانه خواستار همکاری و هماهنگی مسئولان نظام در راستای اصلاح  قانون انتخاباتی شدند.

سپهوند بیان کرد:خوشبختانه مقدمات این طرح تهیه ‌شده و امیدواریم در انتخابات بعدی که در کشور برگزار می‌شود شاهد برگزاری بر اساس قانون انتخابات اصلاح‌شده باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خبرنگاران چشمان بیدار جامعه هستند، افزود: خبرنگاران باید موفقیت‌های نظام را به مردم معرفی کنند و برای اصلاح قانون انتخابات نیز با تهیه گزارش‌هایی در زمینه مشکلات قانون انتخابات فعلی، مسئولان کشور را برای اصلاح یاری کنند.

رئیس هیات نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان خاطرنشان کرد: مجموعه شورای نگهبان در لرستان بیش از 12 هزار ناظر تربیت کرده که در ایام انتخابات بر اساس صلاحیت افراد به حوزه ‌های مختلف فرستاده می‌شوند.

سپهوند گفت: در انتخابات مختلف تعداد شعب رای‌گیری متفاوت بوده چنانکه سال گذشته در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا بیش از یک هزار و 800 شعبه اخذ رای داشتیم که این تعداد در انتخابات مجلس به یک هزار و 400 شعبه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات